כסף וצרכנות

המשרד להגנת הסביבה נגד מנהג הכפרות: די להתעללות בבעלי חיים

לקראת יום הכיפורים, המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לבצע פדיון כפרות בכסף ולתרום אותו לצדקה במקום לגרום סבל לתרנגולים
מערכת ice | 
קמפיין מנהג כפרות בכסף במקום עם תרנגולות (צילום צילום מסך)
לקראת יום הכיפורים, המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור המקיים את מנהג הכפרות לתרום כספי צדקה לאנשים נזקקים כפדיון כפרות, ובכך להימנע מגרימת סבל נוראי והתעללות בתרנגולים שלא לצורך.
מנהג הכפרות מתקיים לקראת ערב יום הכיפורים. בחלק מהמקרים, למרבה הצער, הוא כולל שימוש בתרנגולים חיים, תוך הנפתם באוויר מעל ראשי אנשים, גרימת סבל נוראי עבורם והובלתם לשחיטה בסיום. לקראת החג, מוחזקים התרנגולים בכלובים צפופים ובתנאים נוראיים, שמוסיפים התעללות מיותרת.
לאורך השנים, רבנים רבים יצאו גם הם נגד מנהג הכפרות אשר כרוך בגרימת סבל רב לתרנגולים ותרנגולות עד לרגע שחיטתם. הם קראו לציבור להעדיף את פדיון הכפרות בכסף ואף לתרום לנזקקים.
תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה אמרה: "אפשר לקיים גם בימינו את מנהג הכפרות ולהמשיך את המסורת, אך לעשות זאת באמצעות מתן כספי צדקה לנזקקים. כל צורה אחרת כרוכה בסבל רב לבעלי החיים, והתרומה הכספית לצדקה היא אפילו הידור, שמגדיל את המצווה".
גם משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעודד את הציבור לקיים את המנהג על ידי פדיון בכסף ולתרום אותו לצדקה. כדי למנוע סבל מיותר של העופות, המשרד גיבש הנחיות גם לקהילות שעדיין נוהגות לקיים את המנהג, כגון אישור של רופא וטרינר, שמירה על תנאי ההובלה, שמירה על מקום מוצל, דאגה למים זמינים וקיצור משך הזמן למינימום הנדרש. במשרד הזהירו שצריכת עופות משחיטה שבוצעה מחוץ לבית שחיטה במסגרת מנהג כפרות מסוכנת לבריאות הציבור. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה