כסף וצרכנות

מחירי הדלק יתרסקו? זו הדרישה שקיבלו תחנות הדלק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דורש מתחנות הדלק להוריד את המחירים במשאבות: 'עשה את זה עכשיו'.
מערכת ice |  9
מחיר הדלק צונח (צילום vecteezy)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התפרץ היום (שלישי) על תחנות הדלק במדינתו בשל איחור לכאורה בהורדת מחיר הדלק בהתאם לירידת מחירי הנפט. במהלך פגישה ביום שני עם עוזרים כלכליים, ביידן הלין על כך שבעוד שמחירי הנפט הגולמי ירדו בחדות בחודש שעבר, לקח "הרבה זמן" עד שהירידה במחיר ירדה אל הצרכן.
"עם זאת, לא ראינו את המחירים הנמוכים יותר המשתקפים במשאבה. בינתיים, חברות הנפט והגז עדיין רושמות שיא של מיליארדי דולרים ברווח", אמר הנשיא ביום שני. "המסר שלי פשוט. לחברות המפעילות תחנות דלק וקובעות את המחירים הללו במשאבה: הורידו את המחירים שאתם גובים במשאבה כדי לשקף את העלות שאתם משלמים עבור המוצר".

"תעשה את זה עכשיו," אמר ביידן. "לעשות את זה עכשיו. לא בעוד חודש מעכשיו - עשה את זה עכשיו וזה יחסוך לאנשים הרבה כסף." בוב בילברוק, מנכ"ל חברת האסטרטגיה העסקית Captjur, אמר ל"פוסט" כי ביידן "נמצא רחוק מהבסיס, גדלתי בעסקי תחנות הדלק של חנויות הנוחות, השוליים דקים כתער בפעולות האלה ובהתאם ליחסים שלהם במערכת האקולוגית של הקנייה, ייתכן שהם קונים מתדלק בתפזורת או ישירות מהיצרן [לכן] אנחנו מדברים על הבדל קטן מאוד במחירים".
מכיוון שבעלי תחנות דלק עובדים ברווחים קטנים, הם נמצאים תחת "לחצים תחרותיים מתמידים מהתחנה הסמוכה כדי לשמור על המחירים שלהם תחרותיים". "זהו היצע וביקוש פשוטים", אמר בילברוק ל"פוסט". "יש לך פחות קידוחים ופחות נפט וגז בזיקוק - המחירים עולים". הוא הוסיף: "זו כלכלה בסיסית - אם ביידן היה רוצה להשפיע ולהוריד עלויות עבור הצרכן, יש הרבה דברים שהוא יכול לעשות".
"הערות אלו מצביעות על כך שביידן מתחמק מאחריות לתרומתו שלו למשבר המחירים - המדיניות שהעלתה את מחירי הדלק מלכתחילה, אי מתן אפשרות לחכירה על קרקע פדרלית, השבתת פרויקטים בצנרת, העלאת מס הגז, בין היתר". המחיר הממוצע של ליטר דלק עלה ביום שלישי ל-3.75 דולר ברחבי הארץ - שהוא גבוה ב-17% בהשוואה לפני שנה, אז העלות הייתה 3.19 דולר לגלון.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    גנבי דלק
    חרגול 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתברר שיש עוד גנבים שקורעים לציבור את המכנסיים . אדון ביידן , מי שעיכב את הורדת המחירים -- הביתה וקנס כבד עליו . רק כך תמנע ארוע כזה נוסף , הגנבים הכניסו מליארדים לכיסם בהפרשי המחיר
    סגור
  • 8.
    פחות מדולר לליטר?
    אלעד 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמיתי ? משלמים בארה"ב 3.20 שקל לליטר? ועוד מרוויחים !! ישראל יקרה לנו עד העצם הגיע בזמן שכולם יחרימו את תחנות הדלק! נימאס להיות הפרה הנחלבת כל פעם מחדש
    סגור
  • 7.
    נו מה אפשר לצפות מרפובליקאי
    עודד 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדלק בארהב כבר שבועיים מתחת ל 3 וממשיך לרדת כי אנשים מוצאים תחנה זולה ומספרים בפייסבוק ובווואטצפ בואו , 2.30 שח לליטר זאת בדיחה למי שמרוויח בממוצע 15.000 שח בחודש נטו… ביידן אולי סנילי אבל צודק… עד סוף נובמבר המחירים יירדו מתחת ל 2.2 דולר לגלון שזה פחות מ 3 שח לליטר
    סגור
  • 6.
    איזה כיף להעתיק כתבה
    google translate 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לתרגם אותה אוטומטית. וישר לפרסם, זיין על הקוראים.
    סגור
  • 5.
    מי העורך פה? בהמרה מגלום לליטר המחיר הנוכחי הוא פחות מד
    אאא 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדולר לליטר
    סגור
  • 4.
    דרוש בדחיפות: עורך ומגיה לאתר "חדשות" אייס
    עורך/מגיה 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנשיא ביידן פנה לתחנות הדלק בארה"ב: את דבריו היה צריך לתרגם "עשו זאת עכשיו", לא "עשה זאת עכשיו"... חבורת מטומטמים חובבנים. איך אתם מעלים "כתבה" כזו לאינטרנט? בארה"ב זה גם גלון דלק, לא "ליטר". אתם אפילו לא יודעים לתרגם להעתיק ממקור אחר. ואיזה "פוסט"? וושינגטון פוסט? בושה של "אתר חדשות". שם מיליון דולר שכל האתר הזה זה שני אנשים בני 20 שכל היום מתרגמים ומשכתבים אתרים אחרים. דגנרטים חובבנים.
    סגור
  • 3.
    המחיר לגלון, לא ליטר
    דוד 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המחירים לגלון, לא לליטר. זה כמעט 4 ליטר
    סגור
  • 2.
    אף אחד לא עובר על הכתבה לפני שמפרסמים אותה?!
    מישהו 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    העיקר להוציא כתבה...לא משנה שיש שם טעויות, מוסרים מנוגדים....העיקר שיש מלל...ופרסומות...למי אכפת מהתוכן...
    סגור
  • 1.
    "ממש כמו בישראל" (ל"ת)
    אחד שאכפת לו 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור