כסף וצרכנות

תעריף המים מזנק: כמה תאלצו לשלם יותר בשנה?

אם חשבתם שהחשמל הוא העלייה היחידה שצפויה ביולי, גם תעריף המים עולה, מעט אמנם, אך מדובר בעשרות שקלים בשנה
מערכת ice | 
תעריפי המים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
חשבתם שרק החשמל מזנק? תתכוננו גם ל‏עלייה בתעריפי המים והביוב. החל ממחר (שישי) התעריף החדש יעמוד על 7.6 שקלים למ"ק לעומת 7.514 בחודש ינואר - עלייה של כ-0.69% בתעריף הגבוה וכ-1.23% בתעריף הנמוך.
רק בחודש שעבר, תעריפי המים והביוב למגזר הביתי ירדו בשיעור של כ-0.32% כבר בחודש יולי הקרוב (ביחס לתעריפי ינואר 2022), כך הודיעה מועצת רשות המים. מדובר בהפחתה מצטברת של כ-2% מתחילת השנה בעלויות המים והביוב של צרכני הבית והתעשייה.

יש לציין כי העלות החדשה אותה ישלמו הצרכנים הביתיים  תסתכם בכ-53 מיליון שקלים כולל מע"מ בשנה, זאת אומרת עשרות שקלים שישלם יותר כל לקוח. התשלום העודף לתעשייה לא כולל מע"מ מוערך בכ-8 מיליון שקלים בסך הכל, ולכלל העסקים בכ-14 מיליון שקלים .לא כולל מע"מ.
התאחדות התעשיינים הגיבה למהלך ודרשה:. "הופעתנו לגלות כי בכוונת הרשות להעלות את תעריפי המים והביוב בניגוד מוחלט לטיוטת השימוע אשר הציגה, כאמור, הפחתה תעריפית. ציפינו כי שינוי כה קיצוני בעמדת רשות המים, אשר משפיע על כלל אזרחי ישראל והעסקים, יבוצע בדרך של שקיפות ושיתוף הציבור. בהתאם, אנו רואים לנכון לבקש מרשות המים לעצור את עדכון תעריפי המים והביוב לחודש יולי 2022 ולשקף את כל המידע הרלוונטי ומדוע רשות המים בוחרת להעלות את תעריפי המים והביוב בניגוד גמור לעמדתה המקורית בטיוטת השימוע".
עוד נכתב: "ללא פרסום שימוע מעודכן, נפגעת זכותם של צרכני המים במדינת ישראל. ייתכן כי צרכני מים אשר הבחינו בפרסומי רשות המים בדבר שימוע להפחתת התעריף, נמענו מהגשת תגובה לאור תמיכה בהפחתת התעריף. כרגע, כאשר רשות המים משנה את כללי המשחק ובוחרת להעלות את התעריף, ייתכן כי צרכנים נוספים שטרם הגיבו לשימוע יבחרו להגיב ולהתנגד לעליית התעריף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה