כסף וצרכנות

הונאה על חשבון בנק הפועלים? זו האזהרה למיליוני לקוחות

ניסיונות העוקץ לא מפסייקם לצוץ והפעם הבנק הגדול בישראל נאלץ להזהיר את מיליוני הלקוחות שלו מפני שיטת עוקץ שמופנית כלפי הבנק באמצעות הזדהות נוכלים לגורמי חקירה. כך פועלת השיטה שיש להיזהר ממנה
מערכת ice |  9
הונאה בבנק הפועלים (צילום Magma Images, pexels)
מקרי העוקץ וניסיונות ההונאה ממשיכים לצוץ מסביבנו, והפעם מדובר בהונאה שמופנית כלפי לקוחות הבנק הגדול בישראל שיצא בהודעה בהולה למיליוני לקוחות הבנק. משתמשי השירותים הדיגיטליים של הבנק, נוכחו היום לגלות בכניסה לחשבונות אזהרה מפני עוקץ שמופעל כלפי לקוחות הבנק.
בהודעה נכתב, "בימים האחרונים מתבצעת הונאה נגד לקוחות הבנק (בעיקר מבוגרים יוצאי מזרח אירופה) במסגרתה לקוחות מקבלים שיחות מאנשים המתחזים לשוטרים המבצעים חקירה כנגד הסניף והבנק. במסגרת השיחה הלקוחות מתבקשים למסור את פרטי ההזדהות שלהם לחשבונות או מתבקשי למשוך כספים ולהעבירם לגורמים שונים תוך הסבר שזה נדרש לצרכי חקירה. לתשומת לבך! מדובר בהונאה! אין לתת שום פרטים מזהים על חשבונך לאף גורם בטלפון".
ניסיונות העוקץ הפכו להיות עניין שבשגרה בתקופה האחרונה, כשהנוכלים מפעילים מניפולציות שונות כדי להשיג פרטי חשבון ולמשוך כספים מאזרחים תמימים. ז'אנר הבנקים בסיפור הזה לא התחיל עם המקרה הזה, וכבר ראינו מקרי עוקץ על גבי לקוחות בנק כמו זה שנחשף לפני כחודש בהקשר של בנק דיסקונט.
לפני כשנתיים שלח תושב חולון מאות מסרונים לאזרחים כביכול מטעם דיסקונט ובו קישור לדף של דיסקונט, מזויף ושם התבקשו לעדכן פרטי אשראי ולעדכן את הנתונים האישיים.
אחד הלקוחות טען בתלונתו: "זה נראה לגמרי כמו אתר של הבנק. לא חשדתי לרגע שמדובר בעוקץ. לא הייתה לי סיבה לחשוב שמישהו מנסה לרמות אותי אז עדכנתי את הפרטים שלי ואחרי כמה ימים גיליתי שעקצו אותי באלפי שקלים. השתמשו בכרטיס האשראי שלי ללא ידיעתי".
לדברי לקוחות נוספים, נמשכו מחשבונם בבנק סכום של כ-6,000 שקל זאת מבלי שידעו שפרטי החשבונות שלהם דלפו וא' עשה בהם לכאורה שימוש. עוד צוין כי באחד המקרים א' השתמש בפרטי כרטיס אשראי של אחד הלקוחות שהונה ורכש מוצרים במאות דולרים מאתרי אינטרנט שונים בעולם.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    יניב 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים פרטים בפייסבוק
    סגור
  • 5.
    עונש קבוע בחוק
    המלאך 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בארה"ב נוכל כזה היה מקבל את כל העונש המקסימלי ללא שום עיסקת טיעון וללא שום עבודות שירות כל שכן כאשר מדובר במדינות מהדרום. ומנגד בישראל מוטלת החובה על הכנסת להפסיק עם המשחקים ולהכניס סעיף בחוק שהעונש המינימלי על עבירה כזו היא מינימום - 8 שנות מאסר בפועל ללא שום יכולת עיסקת טיעון וללא שום יכולת המרה לעבודות שירות. כמו כן חליטת רכושו של הנוכל בכדי לפצות את הקורבנות ורק אז נוכלים כאלה יחשבו כמה פעמים אם שווה להם להונות אנשים או לא. זה יקרה כמובן ביום שנוכל כזה בטעות יעקוץ עבריין בכיר או ששר המשפטים ישמש כקורבן לעוקץ כזה ואז הדברים יזוזו לכיוון הנכון.
    סגור
  • 4.
    לא רלוונטי
    לא רלוונטי 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 3
    קודם כל זה בנק הבועלים! שהם בעצמם גנבים אולי הכי גדולים! הלקוחות שלהם רגילים שגונבים מהם ושדופקים אותם פשוט עכשיו זה מישהו אחר ולא מהבנק עצמו
    סגור
  • 3.
    בקרב יוצאי חבר העמים תרגילי עוקץ ומרמה הפכו לבשגרה
    יילציף 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צריך לבער את התופעה.
    סגור
  • 2.
    בנק פח. שוקל לברוח ממנו בהקדם. (ל"ת)
    יוני 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    ישראל גן עדן לרמאים
    גיא 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    18 0
    עד מתי?! שופטי בית המשפט תתחילו לעשות סדר במדינה הזאת
    סגור
  • חובה להיכנס לקרוא על בנק הפועלים
    נעמה קונפי 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל קיים בפייסבוק : https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור
  • בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    יניב 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים פרטים בפייסבוק
    סגור
  • ומה עם הקורבנות ?
    גר 08/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק במקרים רבים מתנער מאחריות ולא מחזיר כסף לקורבנות! גועל נפש!
    סגור