כסף וצרכנות

כמה זמן לוקח לאפל לשלוח את המוצר הכי זול שלה?

פחות משבועיים לאחר שהשיקה בשקט את אחד המוצרים המוזרים בתולדותיה, מתברר שיש מי שמוכנים לשלם על כל דבר שאפל משווקת, וזמן המשלוח עלה ל"עד אחרי החגים"
יאיר מור | 
חנות אפל (צילום pixabay)
משבר שרשרת האספקה שמשפיע על תעשיית האלקטרוניקה והרכב מגיע גם לאביזרים פשוטים שאין לכאורה שום קושי לייצר: לפי אתר אפל, מי שרוצה לרכוש את המוצר הכי פשוט שלה אי פעם יצטרך להמתין כעת יותר מחודשיים כדי לקבל אותו, כך חשף בסוף השבוע הניו-יורק טיימס.
המוצר המדובר הוא מטלית ניקוי המסכים, שעל השקתה במחיר מופרז של 19 דולר, שהם יותר מ-60 שקל, דיווחנו לפני פחות משבועיים. למרות שבחנויות ואתרים שונים ניתן למצוא מטליות ניקוי במחירים של רבע מזה, והיקרות שבהן מתקרבות לכמחצית מזה, כמות ההזמנות של המטלית גרמו לזמן המשלוח שלה לעלות, לפי בדיקת ice, לתקופה של 10-12 שבועות – כלומר, מי שיזמין את המטלית היום, יקבל אותה בין אמצע לסוף ינואר 2022.
לפי הניו-יורק טיימס, בעבר חילקה אפל את המטלית הזו חינם, לפחות למי שרכש את מסך ה-Pro Display שלה, שמחירו כ-6,000 דולר והזכוכית המיוחדת שלו, המפחיתה השתקפויות, נשרטת לכאורה ממטליות רגילות וזקוקה למטלית איכותית ועדינה במיוחד. אך בכירה בחברה, שדיברה עם העיתון בתנאי שזהותה לא תיחשף, טענה כי בעקבות דרישות רבות ממשתמשים, החליטה החברה להתחיל למכור את המטלית כמוצר נפרד – ובינתיים נראה שההחלטה היתה חכמה, לאור כמות ההזמנות.
אפילו המתחרים חושבים שהמהלך של אפל היה אמיץ: וולטר גונזלז, מייסד ונשיא Goja, המשווקת מטלית יקרה במיוחד שמחירה באמזון כ-9 דולר, אמר לניו-יורק טיימס כי "חייבים לתת להם קרדיט על החוצפה לגבות 19 דולר", תוך שימוש במילה 'חוצפה' בעברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה