כסף וצרכנות

בארה"ב לא מוותרים על התרבות: 15 מיליארד דולר סיוע לבתי התיאטרון והמוזיאונים

מוסדות התרבות בארה"ב נושמים לרווחה: תקציב ענק יוזרם לכלל הענף מבתי קולנוע ומועדונים ועד מוזיאונים, ויביא למרווח נשימה עבור הענף שכמעט קרס. הסיוע יציל בעיקר את בתי התיאטרון שאינם למטרות רווח "מצבנו היה קריטי וקשה"
יהודה לוינגר | 
הופעה (צילום Pixabay)
בעוד בישראל נשמעת ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה לגבי סיוע לאמנים ומוסדות התרבות, הקונגרס האמריקאי הקצה 15 מיליארד דולר להקלות לענף האומנות האמריקאי כמו גם מענקים לעסקים קטנים שיצילו אותם מסגירה.
הכספים שיוקצו מחבילת סיוע הענק שהחליט הקונגרס בסך של 900 מיליארד דולר, יעוברו לכלל ענף התרבות בארה"ב: בתי תיאטרון, מוזיאונים, אולמות, בתי קולנוע ומועדונים.  עבור רבים זה היה קרש הצלה שהגיע ברגע האחרון.
בנוסף למענקים שיינתנו, על פי הצעת החוק שאושרה בסנאט, כחלק מחבילת הסיוע, עסקי בידור עצמאיים כמו בתי קולנוע ומועדונים, להגיש בקשה למענקים לתמיכה של חצי שנה לתשלומים לעובדים ולשכר דירה כמו גם על תחזוקת המקום. את המענקים יוכלו להגיש כל מי שהפסיד לפחות 25% מהכנסותיהם, ואילו אלו שאיבדו 90% מההכנסות יוקפצו לעדיפות ראשונה. 
לאחר בשורת חבילת הסיוע, באיגודים השונים בארה"ב בירכו על ההחלטה. על פי דיווח של הניו-יורק טיימס, ארגוני התיאטרון והמפיקים "ליגת ברודווי" מסרו כי הצעת החוק "תספק הקלה מיידית בכל הענף שלנו וחבל הצלה לעתיד", כך בשם שרלוט סנט מרטין נשיאת הארגון. אבל לא רק בניו-יורק, כך גם במדינות אחרות: בפסטיבל שייקספיר באורגון אמרו כי הסיוע הוא מכריע עבור בתי תיאטרון שאינם ללא מטרות רווח: "מצבנו היה קריטי וקשה", אמרה נטקי גארט, המנהלת האמנותית של הפסטיבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה