כסף וצרכנות

קרפור או יוחננוף: איפה תרכשו סל בשר משתלם יותר?

מכון החקר לקמעונאות, בראשות ד"ר חזי גור מזרחי, בדק היכן ניתן לרכוש סל בשרים במחיר המשתלם ביותר וגם מה ההבדלים ביניהם
ענת סימן טוב |  1
עליית מחירים (צילום shutterstock)
בשבועות האחרונים, כמו בכל תקופה, אנו עדים לשינויים במחירי העוף והבשר הטרי ברשתות השיווק המובילות בישראל. בסקר שערך המכון לחקר הקמעונאות בשיתוף האתרים "פרייסז" ו-CHP, נבדקו מחירים של 11 פריטים נפוצים במחלקות הבשר והעוף הטרי, וממצאיו מצביעים על דינמיקה מעניינת של תחרות במחירים והשפעה של איכות המוצרים על המחיר הסופי.
הסקר כלל פריטים כמו שניצל עוף פרוס, כרעיים טריות, חזה עוף, בשר בקר טחון ונתחים מובחרים של בשר כמו אנטריקוט, אסאדו ושריר הזרוע. תוצאות הסקר מראות כי התחרות בין הרשתות צמודה, והמחירים דומים ברובן, מה שמעיד על אתגר משותף של הרשתות לשמור על מחירים תחרותיים.
למרות העלייה המתמדת במחירי העוף והבשר הטרי בשנה האחרונה, תוצאות הסקר מצביעות על יציבות מסוימת במחירים בשבועות האחרונים. לדוגמה, מחירי כרעיים טריות נעים כיום בטווח של 19.90 עד 25 שקלים לק"ג, בעוד שמחיר הבשר הטחון, שהיה נתון לניסיון של הממשלה להוריד אותו בעבר לממוצע של 29.90 שקלים לק"ג, עדיין גבוה יותר כיום. עם זאת, רשתות השיווק מנסות להפעיל תחרות צמודה כדי למשוך לקוחות, מה שמוביל להבדלים קטנים אך משמעותיים בין מחירי הרשתות.
הסקר בדק מספר רשתות ביניהם רמי לוי, שופרסל דיל, יוחחנוף ועוד. מצא כי הסל הזול ביותר נמצא ברשת קרפור, שבה סל בשרים נמכר ב-567.40 שקלים, פער של 12.8% מהסל היקר ביותר שנמצא ברשת פרשמרקט, שם המחיר עומד על 640.35 שקלים. פער זה אמנם לא זניח, אך חשוב לציין כי מדובר בפער קטן יותר מזה שראינו בסקרים קודמים, מה שמעיד על תחרות הולכת ומתהדקת בין הרשתות. למעשה, גם בין שלוש הרשתות הזולות ביותר ניכרת תחרות צמודה במיוחד, דבר המעיד על כך שהן משקיעות מאמצים רבים לשמור על מעמדן כמובילות בתחום המחירים.
אך חשוב לזכור, כאשר אנו קונים עוף ובשר טרי, לא מדובר רק במחיר – גם האיכות משחקת תפקיד חשוב. בעופות טריים, לדוגמה, יש לשים לב להבדלים במשקל נטו, שכן עופות עם שאריות שומן מיותרות עשויים להכיל עד 10% ממשקלם בשומן שאינו ראוי לשימוש. דבר זה משפיע לא רק על המחיר הסופי לק"ג, אלא גם על העבודה הנדרשת בבית לניקוי העוף, כך שהצעת מחיר זולה לא תמיד משמעה חיסכון אמיתי עבור הצרכן.

לסיכום, סקר זה מצביע על תחרות מחירים צמודה בין הרשתות, אך עם זאת חשוב לקחת בחשבון את האיכות והמשמעות של המחיר האמיתי על פי המשקל נטו של המוצרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכתבת העילגת
    אבשלומה 12/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרעיים טריים, המחירים דומים ברובם.
    סגור