כסף וצרכנות

כך לא תעקצו בחודש הקניות: זה החוק שאולי לא הכרתם

צרכנים רבים אינם מודעים לזכותם לבטל את העסקה בזמן שקובע החוק, לדמי הביטול שעליהם לשלם ולזכות המורחבת שיש לאוכלוסיות מוחלשות, אבל באילו תנאים ניתן לבטל עסקה שבוצעה באינטרנט או בטלפון (מכר מרחוק)? כל התשובות בפנים
מערכת ice | 
קניות (צילום shutterstock, freepik)
כאשר חודש הקניות רגע לפני סיום, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מביאה לידי הצרכנים מידע אודות חקיקה קיימת לגבי ביטול עסקה שנעשתה באינטרנט, כאשר החוק קובע את המסגרת החוקית לביטול עסקה שבוצעה באינטרנט או בטלפון (עסקאות מכר מרחוק).
צרכנים רבים אינם מודעים לזכותם לבטל את העסקה בזמן שקובע החוק, לדמי הביטול שעליהם לשלם ולזכות המורחבת שיש לאוכלוסיות מוחלשות, אבל באילו תנאים ניתן לבטל עסקה שבוצעה באינטרנט או בטלפון (מכר מרחוק)?

מוצר (כמו טלוויזיה, מכשיר סלולרי, שולחן) - בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר. שימו לב כי גם לאחר שימוש ניתן להחזיר מוצרים שנקנו מרחוק (כולל חיבור לחשמל) שירות מתמשך (כמו מינוי לחדר כושר, סדרת טיפולי קוסמטיקה, מינוי לחבילת גלישה) - בתוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לא.
שירותי הארחה/נסיעה/חופש/בילוי (כמו כרטיס טיסה, כרטיס כניסה ללונה פארק, כרטיס למשחק כדורגל או להופעה) - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו. בתנאי שההודעה נמסרה לפחות 7 ימים (שאינם שבת או חג) לפני מועד מתן השירות.
שירות חד פעמי מסוג אחר (למשל הזמנת איש מקצוע, פגישת ייעוץ, הנפקת אישורים) - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר בתנאי שהביטול יעשה לפחות 2 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד מתן השירות.דמי הביטול שמותר לעוסק לגבות מהצרכן:
הצרכן מחויב להחזיר את המוצר לעוסק על חשבונו, והעוסק רשאי לדרוש מהצרכן דמי ביטול בסך 5% ממחיר העסקה או 100 ש"ח לפי הנמוך מבניהם בלבד. אם בוצעה התקנה של מוצר בבית הצרכן לצורך מתן השירות, רשאי העוסק לגבות הוצאות התקנה עד 100 ₪ (בנוסף לדמי הביטול אם הביטול נעשה שלא עקב פגם או אי התאמה וכולי). העוסק מחויב להשיב לצרכן את כספו תוך 14 יום מיום קבלת הודעת הביטול.
זכות הביטול הנ"ל אינה חלה לגבי: מוצרים פסידים (ובכלל זה מוצרים מתכלים, בעלי חיי מדף קצרים), מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן לפי דרישות מיוחדות, מוצרים הניתנים לשעתוק או הקלטה או שכפול שאריזתם המקורית נפתחה, מידע כהגדרתו בחוק המחשבים. ביטול עסקה מרחוק בשל פגם או אי התאמה או אי אספקה במועד או הפרה חוזית אחרת שנמצאה במוצר או בשירות במקרים אלו העוסק מחויב להשיב לצרכן את כספו תוך 14 יום מיום קבלת הודעת הביטול ולקחת את המוצר מביתו ואסור לו לגבות דמי ביטול.
זכות ביטול מורחבת לעולה חדש, אזרח ותיק או אדם המוכר כאדם עם מוגבלות צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש (העוסק רשאי לבקש תעודה אחת המוכיחה זאת) – רשאי לבטל את העסקה תוך 4 חודשים מיום עשיית ההסכם או מיום מסירת המוצר או מיום קבלת מסמך גילוי הפרטים הנדרשים על פי החוק לפי המאוחר מבניהם, כל עוד בוצעה שיחה טלפונית או בצ'אט עם העוסק במעמד ביצוע העסקה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה