כסף וצרכנות
שופרסל מודיעה על שינוי מפתיע: זה מה שיקרה לעגלות בסניפים
מהפך בשופרסל: האחים אמיר מפרקים את מורשת העבר עם הפסקת פרויקט העגלות החכמות המתוקשר, זאת לצד החייאת מותג הדיסקאונט "יוניברס" מהמתים, והשקת מותג פרטי חדש שאינו נושא את שם הרשת
עוד רעידת אדמה בענף הקמעונאות הישראלי: חצי שנה בלבד לאחר רכישת השליטה בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר מובילים מהפכה דרמטית שמוחקת שני עשורים של אסטרטגיה. בין הצעדים המפתיעים: הפסקת פרויקט העגלות החכמות המתוקשר, החייאת מותג הדיסקאונט "יוניברס" מהמתים, והשקת מותג פרטי חדש שאינו נושא את שם הרשת.
על פי הפרסום בכלכליסט, הצעד המשמעותי ביותר הוא נטישת חזון הדיגיטציה: שלוש שנים בלבד אחרי ההשקה המתוקשרת של העגלות החכמות מבית Shopic - מיזם ישראלי חדשני המבוסס על בינה מלאכותית - החליטה ההנהלה החדשה להקפיא את הפרויקט. זאת בניגוד מוחלט למגמה העולמית של אוטומציה בקמעונאות, ולמרות שהרשת עצמה השקיעה בסטארט-אפ. המהלך מסמל יותר מכל את המעבר מחזון טכנולוגי-חדשני לגישה מסורתית יותר.
במקביל, האחים אמיר מיישמים אסטרטגיה שונה בתכלית מזו שהובילה את שופרסל בשני העשורים האחרונים. במקום מותג-על אחד חזק, הם מפצלים את פעילות הרשת למספר מותגים: מחיים מחדש את "יוניברס" כפורמט מוזל, משנים את שם הזרוע הסיטונאית ל"המפיץ", ומשיקים את מותג מוצרי הניקיון "XPO". זוהי תפיסה הפוכה מהאסטרטגיה המצליחה שהוביל אפי רוזנהויז ב-2005, שאיחדה את כל פעילות הרשת תחת המותג "שופרסל".
עוד ב-
השינויים הדרמטיים הללו מעוררים שאלות כבדות משקל לגבי עתיד הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל. בעוד שחלק מהצעדים, כמו צמצום מצבת כוח האדם וייעול תפעולי, נראים הכרחיים נוכח מבנה ההוצאות הכבד של הרשת, הרי שפיצול המותג והנסיגה מחדשנות טכנולוגית עלולים לפגוע ביתרונות התחרותיים של שופרסל בטווח הארוך. האתגר הגדול של האחים אמיר יהיה למצוא את האיזון העדין בין התייעלות מיידית לבין שמירה על הנכסים האסטרטגיים של הרשת, שנבנו בעמל רב לאורך שנים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה