כסף וצרכנות
אחרי החגים הגיע: אלו המוצרים שזינקו בעשרות אחוזים
אחרי החגים הגיע ואיתו גם רשתות המזון והשיווק שחזרו למחירי שגרה, טרם החגים. ובכך מוצרים רבים זינקו בעשרות אחוזים, כך מבלי שנשים לב
אחרי החגים הגיע ומחירים רבים חזרו לשגרתם או אף עלו יותר טרם החגים. מבלי שנשים לב, כך חושף מכון החקר והקמעונאות עליית מחירים של מוצרי ירקות ופירות קפואים אשר הכפילו את מחירם במשך כמה חודשים בודדים בלבד.
כך שגם השוואות מחירים עשויים לסייע לכיסם של הצרכנים, אך הפסקים לא חומלים על הארנק שלנו, ועל הקושי לחיות פה, גל ללא קשר למצב הביטחוני.
בזמן שבו מחירי הירקות והפירות הטריים לצרכן עולים בחדות, עליות המחירים אינן פוסחות גם על המוצרים המעובדים במקפיאי המרכולים ובמדפי השימורים. כך בדק מכון החקר לקמעונאות בראשותו של חזי גור ומצא כי, בממצאי הבדיקה שערכו ישנה תמונה מדאיגה של יוקר המחיה המתפשט גם לתחום הירקות והפירות המעובדים, שעלו במאות אחוזים מתחילת השנה, ומציבים את הצרכנים מול עלויות הולכות ותופחות. הסקר שביצע המכון לחקר הקמעונאות מראה את השיעור הדרמטי של התייקרות המוצרים השונים.
כך למשל, מוצרי הירקות והפירות המשומרים זינקו ביותר מ - 35% מאז תחילת השנה, ומחירי הירקות והפירות הקפואים עלו ביותר מ-20%. עליות אלו מעלות תהיות רבות בנוגע להצדקה למחירי המוצרים המעובדים.
מבדיקת דגימות של מוצרי שימורים נפוצים עולה כי הפערים עצומים: קוביות סלק ולימון של מותג "יכין", לדוגמה, הוכפלו במחירן כך ממחיר של 4.90 שקלים בינואר הוא עלה ל- 9.90 שקלים באוקטובר, התייקרות של 100%. גם פול מתובל ושעועית לימה ענקית רשמו עליות דומות של 100% ו -82% בהתאמה. העלייה במחירי אפונת גינה גדולה וליצ'י בסירופ קל נעה בין 61% ל,-58% ושימורי זיתים מרוקאים התייקרו בכ-51%.
מגמה דומה נרשמה גם במוצרים הקפואים. לדוגמה, לקט קטניות לחמין של המותג "סנפרוסט" עלה ב,-68%, מ 13.90 ל-23.90 שקלים, ומחירי אפונת גינה וקטניות מבושלות רשמו עליות שבין 28% ל- 55%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה