כסף וצרכנות

סערת הריקול של מוצרי סנפרוסט: זה פיצוי העתק שתשלם תנובה

שנתיים אחרי שהתגלו במוצרים הקפואים של חברת סנפרוסט ממצאים של נחש ועכבר, נקבע הסדר פשרה בנוגע לתביעה ייצוגית שהוגשה, במסגרתה נקבע כי תנובה תעביר 1.4 מיליון שקל לעמותות למען נזקקים
מערכת ice |  2
תנובה תחת מתקפה (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר, מסך חדשות 13)
באוגוסט 2022, התגלו באריזות שעועית קפואה של חברת סנפרוסט ממצאים של נחש ועכבר. שנתיים מאוחר יותר, בבית המשפט המחוזי בתל אביב קבעו הסכם פשרה בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה, במסגרתה נקבע כי החברה תתרום סכום של 1.4 מיליון שקל למגוון עמותות.
היום (שלישי) נקבע פסק הדין הסופי בעניין התביעה הייצוגית נגד סנפרוסט ותנובה, במסגרתה קבע בית המשפט כי על פי הסכם הפשרה, תעביר החברה סכום של 1.4 מיליון שקל, כאשר בפסק הדין נכתב כי שווי המוצרים יחושב לפי מחירם הממוצע לצרכן (כולל מע"מ) בהתאם לנתוני חברת "סטורנקסט" באשר למחירים לצרכן של המוצרים בחודש בו יועברו המוצרים.
עוד נכתב בפסק הדין כי הוסכם שהפיצוי יועבר באמצעות העמותות "יד עזרא ושולמית", "פתחון לב", "לתת" ו"לשובע", או איזה מהן, לפי שיקול דעתה של המשיבה. עוד נקבע כי תנובה תעביר את התשלומים תוך 24 חודשים מיום מתן פסק דין המאשר את הסדר הפשרה.
באשר לגמול ושכר הטרחה עבור מגישי הבקשה ועבור באי כוחם, נכתב כי הצדדים ממליצים לפסוק למבקשים גמול בסכום של 50 אלף שקלים ולבאי כוחם שכר טרחה בסכום של 300 אלף שקלים.
סנפרוסט מסרה בתגובה: "מקורם של הממצאים מן החי באיסוף הממוכן של השעועית מן השדה הפתוח שבו היא גדלה. לפי ממצאי המיון מחדש שנערך במסגרת האיסוף היזום, הם נמצאו בשיעור זעום, כאלפית אחוז מן השקיות, למרות אמצעים רבים שננקטו בתהליך הייצור, שנועדו לאתרם ולנפותם. אנו מפעילים באופן שוטף מערך יעיל וזמין של שירות צרכנים, שבאמצעותו ניתן בפועל פיצוי הוגן ונדיב לצרכנים המדווחים על ליקוי כזה".
לסיום נכתב בתגובת סנפרוסט: "הנזק שנגרם לצרכנים הספורים, שרכשו שקית לקויה ולא פנו לקבלת פיצוי העומד על אלפי שקלים בודדים בסך הכל, הוא קטן לאין שיעור מהעלויות שבהן נשאה החברה לצורך עריכת האיסוף היזום ומההטבה שניתנה לצרכנים במסגרתו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פקקט'ה קנס
    אזרח 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יגרום להם להביא עוד אנשים לביקורת איכות...... שיעבירו את הכסף לביטוח לאומי
    סגור
  • 1.
    לא תעביר כלום
    פרשן 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנובה חברה שמוותרים לה כל הזמן גועל נפש כמה אפשר לוותר להם הכל פוליטיקה חארטה
    סגור