כסף וצרכנות
אדידס חוזרת בגדול: כך הצליחה החברה לשקם את עצמה
פרידתו של המותג הבינלאומי אדידס מYEEZY של קניה ווסט, הביאה לחברה כאובדן של 2 מילארד דולר וזה המהלך שעשתה החברה כדי להתאושש מכך
באוקטובר 2022, מצאה את עצמה ענקית הספורט אדידס במשבר חסר תקדים כאשר נפרדה מקו הנעליים Yeezy, שנחשב לרווחי ביותר וייצג עד 8% מהמכירות השנתיות שלה. שיתוף הפעולה עם הראפר, שנודע בעבר כקניה ווסט, הסתיים בעקבות הצהרותיו השנויות במחלוקת, מה שהביא להחלטה קשה שסימנה אובדן כספי של כ-2 מיליארד דולר ולמעשה ניתוק מהותי של החברה מתרבות נעלי הספורט המודרנית.
עם פרידה זו, אדידס נאלצה למצוא כיוון חדש. אך שנתיים בלבד לאחר מכן, החברה עומדת במקום אחר לגמרי: באוקטובר 2024 היא העלתה את תחזיות ההכנסות והרווחים שלה לשנה זו, בפעם השלישית, והודיעה על צפי לצמיחה של כ-10% ורווחים של 1.2 מיליארד אירו (1.31 מיליארד דולר). גם אמון המשקיעים חזר, כאשר מחיר המניה שלה הכפיל את עצמו מאז סיום שיתוף הפעולה עם Yeezy.
אחת הדמויות המרכזיות בהצלחה של אדידס היא, Bjørn Gulden, מנכ"ל החברה מאז ינואר 2023. גולדן, שהיה בעבר שחקן כדורגל מקצועי ועבד באדידס בשנות ה-90, חזר אליה אחרי תקופה כמנכ"ל המתחרה פומה. גישתו של גולדן, שמבוססת על אהבתו לספורט והבנה מעמיקה בתחום, תרמה לשינוי האסטרטגי ששם דגש על איכות מוצר גבוהה ועל קבלת החלטות מהירה ואפקטיבית. "להסתובב בחברה יש שלושה מרכיבים: זה מזל, תזמון ומאמץ", אמר גולדן. "לא ידעתי כמה מכל אחד מהם יתרום בכל נקודת זמן, אבל היה לי ברור מהיום הראשון שיש לנו את הכלים להצליח."
החברה שינתה את האסטרטגיה השיווקית שלה והתרכזה במותגי ליבה, כגון סדרות ה-Samba וה-Munchen, שהפכו לאחרונה לפופולריות בקרב חובבי ספורט והצרכנים הצעירים. בנוסף, אדידס החליטה להעצים את כוחם של ספורטאים ופרזנטורים כדי למשוך קהל צעיר ונאמן, ולתת לצוותי הפיתוח יציבות לעבוד על מוצרים חדשניים ואיכותיים.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה