כסף וצרכנות

אזהרה חמורה למחזיקי רב-קו: הכרטיס צובר חובות מבלי שידעתם

הסיפור המדאיג נחשף כאשר עזרן קיבלה הודעת SMS מההוצאה לפועל על חוב של מאות שקלים שנצבר בגין אי-תיקוף כרטיס הרב-קו. בבירור שערכה, התברר כי מדובר בשלושה דוחות שונים משנת 2024, כשכל אחד מהם מתחיל בסכום של 100 שקלים ותופח בשל ריביות והצמדה
מערכת ice |  2
רב קו (צילום shutterstock)
מקרה מטריד שנחשף לאחרונה מעלה חששות כבדים בנוגע לביטחון משתמשי הרב-קו בישראל. שיראל עזרן, צעירה בת 25 מרחובות, גילתה לתדהמתה כי נפתח נגדה תיק בהוצאה לפועל בגין חובות לחברת אגד - זאת למרות שלא השתמשה בתחבורה ציבורית מאז שנת 2020.
על פי מאקו, הסיפור המדאיג נחשף כאשר עזרן קיבלה הודעת SMS מההוצאה לפועל על חוב של מאות שקלים שנצבר בגין אי-תיקוף כרטיס הרב-קו. בבירור שערכה, התברר כי מדובר בשלושה דוחות שונים משנת 2024, כשכל אחד מהם מתחיל בסכום של 100 שקלים ותופח בשל ריביות והצמדה.

החשיפה המטרידה ביותר בפרשה היא שכרטיסני אגד מוסמכים לרשום דוחות על סמך כרטיס הרב-קו בלבד, ללא דרישה להצגת תעודה מזהה - זאת בניגוד מוחלט להנחיות משרד התחבורה הקובעות במפורש כי חובה על המבקר לדרוש הזדהות באמצעות תעודת זהות או תעודה מזהה אחרת.
בתום מאבק ממושך מול הרשויות, ולאחר שנאלצה להגיש תלונה במשטרה על התחזות, הצליחה עזרן להביא לביטול אחד הדוחות. אולם המקרה חושף פרצה מדאיגה במערכת: כל אדם שאיבד את כרטיס הרב-קו שלו או נגנב ממנו, עלול למצוא את עצמו חייב סכומי כסף משמעותיים מבלי שביצע כל עבירה.
הפרשה מעלה שאלות קשות לגבי אבטחת המידע ואמינות מערכת הרב-קו, כאשר משרד התחבורה מדגיש כי על פי החוק והנהלים, חובה על מבקרי הנסיעות לדרוש הזדהות מלאה בעת רישום דוח. מקרה זה מהווה קריאת השכמה לכל משתמשי התחבורה הציבורית בישראל לשמור היטב על כרטיסי הרב-קו שלהם ולעקוב אחר השימוש בהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המדינה צריכה לתבוע את אגד על הונאה
    אור 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בית המשפט שאישר את הגביה פועל בניגוד לחוק ולמקובל איך תובעים בן אדם על חוב שלא ידוע ולא מוכר לו ? איך מפעילים הוצאה לפועל בלי שבעל החוב בכלל קיבל הזדמנות להגן על עצמו הייתי במשפטים של תביעות קטנות - השופטים מעולם לא אישרו שוב חוב ללא הוכחה שהחייב ידע עליו ובלי לתת לו הזדמנות להגיב. אז בבית משפט רגיל צריך להיות אפילו יותר מוקפד!
    סגור
  • 1.
    גם אני קיבלתי הודעה כזו על חוב
    עדי 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני קיבלתי הודעה כזו על חוב משנת 2024, ולא הבנתי איך הגיעו אליי. למזלי זה היה מכתב התראה לפני פתיחת תיק בהוצאה לפועל, ולא הספייק להגיע לפתיחת תיק. זה ממה חוצפה כיוון שלא קיבלתי כלל שום התראה על חוב, וזה בא משומקום. למזלי הסכום היה 200 פלוס עם ריביות כיוון שאיני נוסעת בתחבורה ציבורית בדכ כך
    סגור