כסף וצרכנות

סימון המוצרים בסכנה: ניר ברקת במסר ברור לקמעונאים

השר ניר ברקת, יוצא היום בשעות הצהריים, במסר ברור וחד לרשתות המזון על אי סימון מוצרים במחירים, שכן זה בניגוד לחוק ופגיעה בצרכנים
ענת סימן טוב | 
ניר ברקת (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
שר הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת ניר ברקת, יוצא היום במסר ברור לקמעונאים: סימון מחירים הוא חוק שאסור להתעלם ממנו. כך אומר ברקת. ולמעשה, אי סימון משמעותו עבירה על החוק ופגיעה בצרכנים ולא נסכים לכך.
השר הנחה את הממונה על הגנת הצרכן, קובי זריהן, להגביר את האכיפה בשווקים וברשתות המזון, בנושא הצגת מחירים.
כזכור, הועבר פיילוט על מחירים דיגטליים והנושא כיום בבדיקה וטרם התקבלה החלטה בנושא, עד היום בו הנחה השר על רקע מידע שהצטבר בשבועות האחרונים, כי מוצרים רבים נמצאו בלתי מסומנים בניגוד לחוק. השר הנחה לאחרונה את הרשות להגנת הצרכן להגיש לו תוכנית לבחינת שילוב סימון מחירים באופן דיגיטלי כפי שהדבר מתקיים בהצלחה במדינות אירופה וארה"ב מזה שנים.
עבודת הרשות להגנת הצרכן טרם הסתיימה וטרם הוגשו לשר הכלכלה המלצות. השר ברקת הדגיש כי בקשתו מהרשות לכלול באופן הסימון מענים לאוכלוסיות מבוגרות ולאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לצד שקיפות וחוויית קניה משופרת לצרכנים.
כזכור, בינואר 2025 ייכנס לתוקף ההחלטה של ברקת למהפך בנושא רשתות המזון וכי "מה שטוב לישראל, טוב לאירופה". חלק ממהלך זה, הוא סימון מחירים בצורה דיגיטלית שנמצא בימים אלו בבחינה.
השר ברקת הבהיר כי המהלך אשר נבחן בימים אלו נועד להקל על הצרכנים, להפוך את חווית הקניה לפשוטה יותר ומותאמת לטכנולוגיות הקיימות כבר בעולם, ולהוריד את יוקר המחיה, אך לא תבוא על חשבון הצרכנים.
השר קרא לצרכנים אשר נתקלים במקומות שאינם מסמנים בהתאם לחוק, לפנות לרשות להגנת הצרכן ולדווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה