כסף וצרכנות

רמי לוי או קשת טעמים: איזה רשת משתלמת יותר

מכון החקר והקמעונאות ביצע השוואת סלים גדולים עם 93 מוצרים וגילה איזה רשת משתלמת יותר
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
בימים אלו אנו חוגגים את החגים מה שמביא אותנו לרכוש סלים גדולים שיספיקו לימי החג הממושכים שמתחברים לסוף השבוע. כל קנייה כזו עולה לנו מאות ואולי אלפי שקלים, כך שהשוואה נכונה יכולה להוזיל את סל המזון השלנו, בלא מעט כסף.
מכון החקר והקמעונאות בראשותו של חזר גור, ביצעו סקר עם 9 רשתות שיווק מובילות המתמחות בשיווק קמעונאי במגזר הכללי. הם  הרכיבו סל עם 93 מוצרים שכיחים הנפוצים ברוב משקי הבית וסלי הקניות במגזר כגון ירקות, פירות, מוצרי חלב, מוצרי ניקיון וטיפוח, מוצרי בישול ואפייה, משקאות קלים וחריפים, יינות, ממתקים ומוצרי אירוח.
עלות הסל הממוצע עומד על 1230 שקלים ומהווה כ- 40% מסך הוצאות משק הבית החודשיים בממוצע.
הסקר בוצע באמצעות המכון לחקר הקמעונאות בתאריך 17.10.24 באמצעות אתר פרייסז ומבוסס על מחירים נפוצים.
הנתונים העולים מן הסקר גילו כי הפער בין הסל הזול ליקר עומד על כ 25% הפרש של 309 שקלים. הסל הזול ביותר, הוא של רשת המזון רמי לוי בעלות של 1252 שקלים ואילו הסל היקר ביותר נמצא ברשת טיב טעם בעלות של 1561 שקלים.
בנוסף עלה עוד כי, עלות הסל הממוצע במדגם עומד על 1420 שקלים.
מכון החקר במדגם זיהה  מוצרים שהגיעו לפערים של יותר מ 150%בין הרשתות השונות. כל למשל חטיפי פיצה 24 יחידות של מעדנות עולה ברשת רמי לוי 14.80 שקלים ואילו בטיס טעם 37.90 שקלים. כרעיים עוף אצל סלאח דבאח עולות 15 שקלים ואילו בפרשמרקט 30 שקלים.

השוואה מקדימה תחסוך מאות שקלים לכל צרכן בסל הקניות השבועי והחודשי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה