כסף וצרכנות

זול ובגדול או אושר עד: איזו רשת היא זולה יותר

מכון החקר לקמעונאות ערך סקר בין 7 רשתות במגזר החרדי ומצא, איזה רשת מזון היא הזולה ביותר וגם פערי המחירים הניכרים בין רשתות המזון
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
כמדי חודש מכון החקר לקמעונאות עורך סקירה רחבה בחודש אוקטובר במגזר החרדי. חודש אוקטובר היה  ועדיין רווי חגים, הסלים גדולים ויקרים יותר משמעותית מחודשי חול.
המכון סקר 7 רשתות שיווק מובילות המתמחות בשיווק למגזר החרדי והרכיב סל עם 80 מוצרים שכיחים הנפוצים ברוב משקי הבית וסלי הקניות במגזר: ירקות, פירות, מוצרי חלב, מוצרי ניקיון וטיפוח, מוצרי בישול ואפייה, משקאות קלים וחריפים, יינות, ממתקים ומוצרי אירוח.
הסקר בוצע באמצעות המכון לחקר הקמעונאות בתאריך 15.10.2024 באמצעות אתר פרייסז מבוסס על מחירים נפוצים. עלות הסל הממוצע עומד על 1230 שקלים ומהווה כ 40% מסך הוצאות משק הבית החודשיים בממוצע למגזר החרדי. בסקר התגלה כי, הפער בין הסל הזול ליקר עומד על כ-17% הפרש של 191 שקלים. בנוסף, הסל הזול ביותר נמצא ברשת אושר עד בעלות של 1145 שקלים ואילו הסל היקר ביותר, נמצא ברשת זול ובגדול בעלות של 1336 שקלים. במדגם נמצאו מוצרים שהגיעו לפערים של יותר מ 300%.
 
כך למשל ברשת זול ובגדול נמכר ק"ג נקטרינה בעלות של 19.90 שקלים כשברשת שערי רווחה נמכרת הנקטרינה בעלות של 4.90 שקלים לק"ג בלבד. מדובר בפער של 306%.
עוד הבדלים בולטים נראו במחירי העגבניות כשאר בזול ובגדול מחירי העגבניות נכרים בעלות של 12.90 שקלים לק"ג, בעוד שבשערי רווחה העגבניות נמכרות בעלות של 3.90 שקלים. פערים של 230%.
השוואה נכונה יכולה לחסוך כמה מאות שקלים לכל משפחה. ישנם פערים ניכרים בין הרשתות ששווה להשוות על מנת לחסוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה