כסף וצרכנות

ווייז אייר בתקופת המלחמה: מחירי הטיסות זינקו מעל ל-50%

השפעות המלחמה נותנת אותותיה במחירי הטיסות לקיץ 2025. בשנים קודמות משפחות רבות נוהגות להזמין מחודש זה חופשה לקיץ. השנה, זה כמעט בלתי אפשרי
ענת סימן טוב | 
מטוס וויז אייר (צילום יח"צ)
עם השפעות המלחמה, האופציות לצאת לחופשה משפחתי בחו"ל מצטמצמות לא רק בהווה, גם בעתיד הרחוק בעבר משפחות רבות היו מזמינות חופשות החל מחודש ספטמבר לחודש הקיץ הבא יולי-אוגוסט בכדי לחסוך אלפי שקלים בטיול משפחתי, שהוצאה כזו היא גבוהה ומשפחות רבות נאלצות לחסוך אליהן מראש, שכן מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים.
משפחה ממוצעת עם שני ילדים שמתכננת לטוס בחודשי הקיץ לממוצע של כחמישה ימים, עשויה להגיע לעלות כוללת של טיסות ומלונות של 16,000 שקלים עם הזמנה מוקדמת, ככל שתתקרבו לתאריך, המחירים עשויים להגיע ל18,000 שקלים ומעלה.
השנה, בעקבות ההסלמות במצב הבטחוני וגל ביטולי הטיסות הרבים הפוקדים את ארצנו, המחירים עולים בצורה ניכרת, שגם הזמנה מתוכננת מראש, יקרה בצורה משעמותית.
טרם ההסלמה בצפון, מי שהספיק יכל להזמין חופשה משפחתית במחיר הגיוניים ונוחים לכל כיס. כיום, כחודש וחצי אחרי, המחירים עלו במעל ל-50%.
כך למשל, בתאריך 10.9 כרטיסים למשפחה של זוג עם שלושה ילדים יחד עם מזוודות והושבה לבודפשט עם חברת התעופה וויז אייר,  עלתה בתאריכים 22-30.7 בעלות של  6129 שקלים. כיום, כמעט חודש וחצי אחרי, אותם כרטיסים עם אותם תאריכים מגיעים למחירים של מעל ל-13,000 שקלים.

הזמנה מתאריך 10.9.24 בוויז אייר. קרדיט: מערכת ice
יש לציין, שנכון לשעה זו, החברה לא טסה לארץ עד התאריך 23 לאוקטובר. הזמנה לחברה זו לקיץ, נטויה בסימן שאלה של 50%-50%.

הזמנה דומה בימים אלו. קרדיט: מערכת ice
השוונו ובדקנו, כמה טיסה דומה לזו עולה כיום בשאר החברות. בחברות הישראליות, לא נמצאו טיסות לתאריכים אלו ואילו מצאנו טיסה דומה של חברת הלואו קוסט ריינאייר בעלות של 6750 שקלים. יש לציין כי מדוברת בשעות שונות. עם זאת, חברת התעופה ריינאייר טרם חזרה לטוס לארץ ורק ממשיכה להאריך את ביטוליה, מה שמקטין את הסיכוי שלה אכן לטוס בקיץ 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה