כסף וצרכנות

הסוף לדרכונים? בקרוב לא תצטרכו לקחת אותו אתכם לטיסה

אפליקציית הנסיעות הדיגיטלית של האיחוד האירופי, שתפותח על ידי הנציבות בתמיכת eu-LISA, צפויה להיות זמינה עד שנת 2030 ותשתלב בארנק הזהות הדיגיטלית האירופי, נועדה לשפר משמעותית את חווית הנסיעה עבור מיליוני אנשים החוצים את גבולות אזור שנגן מדי שנה
מערכת ice | 
דרכונים (צילום shutterstock)
האיחוד האירופי עומד בפני מהפכה בתחום הנסיעות והתיירות עם הכרזתה של הנציבות האירופית על אימוץ שתי הצעות מרכזיות לדיגיטציה של דרכונים ותעודות זהות. היוזמה, הידועה כ"אפליקציית הנסיעות הדיגיטלית של האיחוד האירופי" (EU Digital Travel application), נועדה לשפר משמעותית את חווית הנסיעה עבור מיליוני אנשים החוצים את גבולות אזור שנגן מדי שנה.
עם כמעט 600 מיליון רישומים של מעברי גבול בשנת 2023 לבדה, הצורך בייעול תהליכי ביקורת הגבולות הפך לקריטי, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של אבטחה. במרכז היוזמה עומדת האפשרות לייצוג דיגיטלי של הנתונים המופיעים בדרכונים ובתעודות זהות פיזיות, כולל תמונת פנים של המחזיק.

המשתמשים יוכלו לאחסן את המסמכים הדיגיטליים הללו במכשירים הניידים שלהם, כאשר ההצטרפות לאפליקציה תהיה וולונטרית לחלוטין וללא עלות. יתרה מכך, המערכת החדשה תאפשר למטיילים להגיש את המסמכים הדיגיטליים שלהם מראש לבדיקת גבול, מה שצפוי לאפשר מעבר מהיר יותר בנקודות הבידוק ולהפחית משמעותית את זמני ההמתנה.
מעבר לנוחות המוגברת למטיילים, היוזמה צפויה להביא תועלות משמעותיות גם לרשויות הגבול ולביטחון הכללי. הפורמט הדיגיטלי יסייע באימות האותנטיות של מסמכי נסיעה, יקשה על זיוף מסמכים, ויאפשר לרשויות להתמקד באיומים ביטחוניים משמעותיים כמו פשיעה חוצת גבולות והברחת מהגרים. עבור אזרחי האיחוד האירופי, תעודות הזהות הדיגיטליות צפויות לפשט גם תהליכי רישום אצל רשויות לאומיות במדינות אחרות, ובכך להפחית את הנטל הבירוקרטי הכרוך בניידות בין מדינות האיחוד.
האפליקציה, שתפותח על ידי הנציבות בתמיכת eu-LISA, צפויה להיות זמינה עד שנת 2030 ותשתלב בארנק הזהות הדיגיטלית האירופי. יוזמה זו היא חלק מחזון רחב יותר של האיחוד האירופי לדיגיטציה, הכולל את אסטרטגיית "אירופה הדיגיטלית" ויוזמת "מצפן דיגיטלי", השואפות לספק לכל אזרחי האיחוד האירופי זיהוי דיגיטלי ושירותים ציבוריים דיגיטליים נוספים עד 2030. בעוד שההצעות עדיין נתונות לבחינה של המועצה והפרלמנט האירופי, הן מסמנות צעד משמעותי לקראת עתיד שבו הנסיעות באירופה יהיו יעילות, בטוחות ונגישות יותר מאי פעם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה