כסף וצרכנות

בשורה ענקית לנוסעים: האיחוד האירופאי חוזר בו

לאחר שנציגים ישראלים נפגשו עם נציגים מהאיחוד האירופאי, בעקבות ההמלצה בה הם  קראו  לחברת התעופה לבטל את טיסותיהם לארץ עד סוף החודש, כעת התקבלה ההחלטה, לבטל קריאה זו
 
ענת סימן טוב | 
טיסות (צילום shutterstock)
אחרי שבועיים שב-EASA המליצו לחברות התעופה האירופאיות לא לטוס לישראל עד סוף חודש אוקטובר, הסוכנות באיחוד האירופאי משנה את החלטתה.
המצב הבטחוני גרם למצב לא יציב בארץ בנושא הטיסות, וחברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהם לישראל. המצב החריף עם החיסולים בלבנון בין היתר של נסארללה ובכירים אחרים וההסלמה של האיום האיראני. בעקבות כך, יצא האיחוד האירופאי בהודעה דרמטית לחברות התעופה האירופאיות עם המלצה, לא לטוס עד סוף חודש אוקטובר לישראל. עם ההודעה, חברות תעופה פופלאריות וחזקות בישראל ביטלו ו/או האריכו את טיסתם לארץ כמו חברת התעופה וויז אייר, ריינאייר, אייר אירופה ועוד.
לפני כשבועיים נפגשו נציגים ישראלים עם נציגים מהאיחוד האירופאי, כולל שרת התחבורה מירי רגב, שביקרה במטה של חברה התעופה הלואו קוסט וויז אייר בבודפשט, על מנת להציג להם את ההיגיון בחזרה של הטיסות לארץ. ואכן, הערב התקבלה ההחלטה מהאיחוד האירופאי, על ביטול ההודעה הדרמטית.
תוקף ההמלצה של EASA היה אמור לפוג עוד שבועיים קדימה. ההודעה על ביטול ההכרזה, עשויה להחזיר חברות תעופה רבות לארץ, ואולי להחזיר את המצב של התעופה בארץ לקדמותו.
מעבר לזה, חזרה של חברות תעופה בעיקר של חברות הלואו קוסט כמו וויז אייר, איזי ג'ט, ריינאייר ועוד, עשוי ליצור תחרות מחודשת בשוק ולגרום לירידת מחירים בחברות התעופה הישראליות והבינלאומיות.
אך המצב עדיין מעומעם ועדיין לא ידוע מה יוליד יום, אם חברות התעופה יחזרו כסדרן. נותר לקוות שכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה