כסף וצרכנות

יוסי פתאל נגד האיחוד האירופאי: "ההחלטה לא מתיישבת עם ההיגיון הישר"

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל  כועסים נגד החלטת רשויות התעופה באירופה,  אשר למנוע טיסות של חברות תעופה נגועה בשיקולים פוליטיים. הפסקת הטיסות לא רק שפוגעת אנושות בתעשיית התיירות היא מהווה גם פרס לארגון טרור
ענת סימן טוב | 
פתאל יוסי מנכל לשכת התיירות (צילום יחצ)
מנכ״ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל,  מסר בתגובה להחלטת רשות התעופה של האיחוד האירופי שאחריה ״יישרה״ גם רשות התעופה האזרחית (ICAO) להודיעה על החלטה להפסיק טיסות לישראל עד לסוף חודש אוקטובר, כהחלטה שיש מאחוריה כנראה גם שיקולים פוליטיים. "ההחלטה התקבלה בסוף השבוע, כאשר משרדי כל הארגונים סגורים וללא כל היסוס ואפשרות למתן שיקול דעת עצמאי לחברות התעופה אינה מתיישבת עם ההיגיון הישר והנתונים האובייקטיביים."
מאז תחילת מלחמת ״חרבות ברזל״ היו ימים סוערים ומורכבים יותר מהימים האלו ובכל זאת חברות התעופה קיבלו את ההחלטות בהתאם לנסיבות והאילוצים על פי שיקול דעתן. כך היה לדוגמא גם בחודש אפריל במשבר הראשון מול איראן, כאשר הנסיבות חייבו ישראל סגרה ביוזמתה את המרחב האווירי. מנהל התעופה של ישראל ברשותו של שמואל זכאי יצר מנגנוני הידברות ושיתוף פעולה תוך שקיפות מלאה עם חברות התעופה שסמכו את ידיהן על הדיאלוג המקצועי, כולל קשר ישיר בן חברות לניהול סיכונים של חברות התעופה ומנהל התעופה של ישראל.
מאז תחילת המלחמה נורו יותר טילים מסוריה ולבנון גם יחד מאשר מלבנון בלבד והחיזבאללה, הפסקת הטיסות לימים הקרובים עד להתבהרות המצב סבירה והגיונית אולם החלטה גורפת להפסיק את הטיסות עד לסוף אוקטובר, כאשר אף אחד לא יודע מה ילד יום היא מוגזמת ולא עניינית ומכאן עולה החשש שהיא נגועה בשיקולים פוליטיים במטרה ללחוץ על ממשלת ישראל.
 
הנושא עלה גם בשיחותי עם עמיתים בחו״ל. בפועל סיכם פתאל הצעד מהווה פרס לארגון הטרור והוא מהווה עוד מכה לענף התיירות בכלל ואלפי הישראלים אשר ״תקועים״ בחו״ל ואחרים שלא יכולים לממש את התוכניות לחופשה חו״ל ויציאה מהארץ. משפחות יהודיות שתכננו לבלות את החגים בישראל לא יוכלו גם הן לממש את התוכניות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה