כסף וצרכנות

מהפכה במסעדות בישראל: הרשת האסייתית נמכרה למתחרים ב-12 מיליון שקל

עסקת ענק בענף הקולינריה בישראל: רשת זוזוברה נרכשת על ידי ויוינו במהלך שיוצר מהפך בשוק המסעדנות הישראלי
מערכת ice | 
מסעדות נסגרות (צילום shutterstock, vecteezy)
בעסקה מפתיעה שמסמנת שינוי משמעותי בנוף המסעדנות הישראלי, רשת המסעדות האסייתיות זוזוברה נמכרה לקבוצת ויוינו תמורת כ-12 מיליון שקלים. העסקה, שנחשפה לאחרונה, מייצגת מיזוג אסטרטגי בין שתי מותגים מובילים בתעשיית המזון המקומית, ומבטיחה להשפיע על עתיד הקולינריה בישראל.
זוזוברה, שנוסדה ב-1999 על ידי קבוצת ירזין-סלע והשף המוערך אבי קונפורטי, הפכה במשך השנים לשם דבר בתחום המטבח האסייתי בישראל. עם שלושה סניפים מצליחים בהרצליה, כפר סבא ותל אביב, הרשת ביססה את מעמדה כמובילה בתחומה. למרות הצלחתה, בעלי זוזוברה חיפשו במשך תקופה ארוכה קונה פוטנציאלי, תהליך שהסתיים לבסוף עם רכישתה על ידי ויוינו.

מנגד, רשת ויוינו, שנוסדה ב-2017 על ידי עודד שטראוס, דדי צורף, אסף אטיאס ואלי הדדי, מייצגת את הדור החדש של רשתות המסעדות בישראל. עם עשרה סניפים הפרוסים ברחבי הארץ ותוכניות התרחבות שאפתניות, ויוינו הפכה במהירות לשחקן משמעותי בשוק. הרכישה של זוזוברה מהווה צעד אסטרטגי עבור ויוינו, המאפשר לה להרחיב את פעילותה לתחום האוכל האסייתי ולבסס את מעמדה כקבוצת מסעדנות מגוונת ורב-תחומית.
עם זאת, האתגר העומד בפני ויוינו יהיה לשמר את הזהות הייחודית של זוזוברה תוך שילובה במערך הרחב יותר של הקבוצה. הצלחת המיזוג תלויה ביכולת לאזן בין שימור המוניטין והאיכות שזוזוברה ידועה בהם, לבין הכנסת חידושים והתאמות שיאפשרו את צמיחתה תחת הבעלות החדשה.
רכישת זוזוברה על ידי ויוינו מסמנת תקופה חדשה בשוק המסעדנות הישראלי. היא מדגימה את המגמה ההולכת וגוברת של קונסולידציה בענף, ומבטיחה להביא שינויים משמעותיים לחוויית הסועדים ברחבי הארץ. ככל שהעסקה תתממש ותיושם, היא עשויה להוות מודל לשיתופי פעולה עתידיים בתעשייה, ולהשפיע על האופן שבו ישראלים חווים וצורכים אוכל במסעדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה