כסף וצרכנות

ראש השנה 2024: סיכום השנה בעולם הדייטים

על פי נתוני OkCupid 72% מהרווקים והרווקות מרגישים שהמלחמה חיזקה את רצונם למצוא בן או בת זוג רציניים. נשים נוטות יותר לחזור לדייטים מהר יותר מגברים, והעיסוק בדעות חברתיות ופוליטיות ברשתות החברתיות משפיע על מערכות היחסים
ענת סימן טוב | 
דייט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ראש השנה הוא זמן של התחלות חדשות, והשנה הזו, שהייתה מלאה באתגרים, שינתה רבות את עולמם הרגשי והחברתי של הרווקים והרווקות. המלחמה שפרצה השפיעה מאוד על רגשותיהם וגם על הרצון שלהם למצוא בן או בת זוג.
על פי ממצאים משאלות ההתאמה של פלטפורמת ההיכרויות OkCupid, המבוססים על ממוצע של מעל 2000 נשאלים לכל שאלה, רוב הרווקים והרווקות מרגישים שהמלחמה חיזקה את רצונם למצוא קשר רציני. 72% מהנשאלים ציינו שהמלחמה גרמה להם לרצות למצוא בן או בת זוג רציניים. נתון זה גבוה מעט בקרב נשים (76%) בהשוואה לגברים (70%). לצד זאת, 22% מהנשאלים אינם בטוחים מה הם רוצים כרגע, ו-6% בלבד הרגישו שאין להם אנרגיה למשהו רציני.
 
עם זאת, לא כולם מתמודדים באותה הדרך. בקרב רבים, הימנעות מהחדשות ומתמקדות בשגרה היומית עוזרת להתמודד עם המציאות המורכבת. 47% מהנשאלים ציינו שזו הדרך המרכזית שלהם להתמודד, בעוד ש-26% מסתמכים על תמיכת חברים ומשפחה. בין הרגשות השכיחים בימים אלו, 57% מרגישים קצת משניהם - גם אופטימיים ומלאים תקווה, וגם מדוכאים ולחוצים.
בינתיים, עולם הדייטים עובר שינויים. 63% מהרווקים והרווקות חזרו לאחרונה לצאת לדייטים, ורק 6% מתכננים לחזור לפעילות זו לאחר סיום המלחמה. נשים נוטות יותר לחזור לדייטים מהר יותר מאשר גברים. התוכניות לאחר סיום המלחמה כוללות לטייל בחו"ל (36%), ליהנות מהזמן בארץ (25%), לדאוג לעצמם (22%), ולמצוא אהבה חדשה (17%).
בנוסף, נראה שתחום נוסף משפיע על מערכות היחסים והוא העיסוק בדעות חברתיות ופוליטיות ברשתות החברתיות. 60% מהנשאלים לא מוצאים את זה מושך, כאשר בן או בת זוג מביעים דעות חברתיות ופוליטיות ברשתות החברתיות, בעוד ש-40% רואים בזה יתרון. בין הגברים, 63% לא מוצאים את זה מושך, לעומת 56% מהנשים.
עוד נתון חשוב הוא הקשר ליהדות בעקבות המלחמה. 60% מהנשאלים ציינו שהם חילוניים לחלוטין, בעוד ש-28% תמיד היו דתיים ורק 6% בלבד ציינו שהחלו לשמור כשרות או שבת בעקבות המצב הנוכחי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה