בעולם

הסלמה שתביא מלחמה גרעינית? איום מרומז מאחותו של הדיקטטור

ההסלמה הביטחונית המורגשת בישראל משליכה על המזרח התיכון כולו וכאשר מכניסים את ארצות הברית למשוואה, ניתן לצרף לאותה משוואה גם את רוסיה, סין וצפון קוריאה. אחותו של קים ג'ונג און ביקרה את הצבת הצוללת הגרעינית של ארצות הברית ומזהירה מפני הסלמה מסוכנת
מערכת ice | 
פיצוץ גרעיני (צילום שאטרסטוק)
שרי החוץ של דרום קוריאה, יפן וארצות הברית נפגשו ביום שני האחרון בשולי העצרת שהתקיימה באו"ם, זאת על רקע החשש הגובר מפעולות קיצוניות של צפון קוריאה, לאחר שנחשפו מתקני העשרת האורניום שלה. 
בנוסף, הביעו שרי החוץ את החשש מהמשך שיתוף הפעולה אותו הם מכנים כ"לא חוקי", בין צפון קוריאה לרוסיה וסיכמו כי יפעלו לקיים פסגה בין שלוש המדינות, עוד השנה. וזאת במטרה לדון בדרכים לפתרון הסוגיה המסוכנת.
מי שהגיבה במעין איום מרומז משלה, הייתה לא אחרת מאשר קים יו ג'ונג, אחותו של הדיקטטור הצפון קוריאני, קים ג'ונג און ומי שנחשבת לאישה החזקה בצפון קוריאה. על פי הפרסום של סוכנות הידיעות Reuters, היא התייחסה להצבת הצוללת הגרעינית של ארצות הברית ברשת התקשורת הצפון קוריאנית KCNA, וביקרה אותה בחריפות.
הצבת הצוללת הגרעינית האמריקאית ה-יו.אס.אס ורמונט (The USS Vermont) סמוך לנמל בוסאן בדרום קוריאה, נתפסת אצל אחותו של המנהיג הצפון קוריאני כהוכחה לשאיפותיה של ארה"ב, ומגבירה את האיומים ברקע המתיחות, שגם ככה גבוהה בין המדינות.
כמובן שהדבר לא מנותק מהמתרחש בישראל ובמזרח התיכון, מאחר ולציר בין רוסיה וצפון קוריאה יש שותפה נוספת, איראן. רבות דובר על הקשר בין המדינות וביתר שאת, בעקבות העסקה בין רוסיה לאיראן לרכש כמות עצומה של כטב"מים תוצרת איראן, למלחמה באוקראינה. 
הסלמה ממשית במזרח התיכון שיכולה להגיע עד כדי מלחמה כוללת ורב זירתית, תשפיע ישירות גם על ארצות הברית ורסיה, מפאת הקשר העמוק שלהן עם המדינות באזור, כל אחת ובעלות הברית שלה. לא מן הנמנע כי הסלמה שכזו תתרחש והאיום הגרעיני עומד במרכז החשש מאיבוד שליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה