כסף וצרכנות

H&M במהלך כואב: השינוי שהרשת הקמעונאית עשתה

?H&M ביטלה את  יעד הרווח שלה לשנת 2024 בעקבות שהנחות ליעד היו גבוהות, עלויות ותחרות קשה פגעו ברווח התפעולי ברבעון השלישי, והפחיתו את המניות של קמעונאית האופנה השנייה בגודלה בעולם
ענת סימן טוב | 
H&M (צילום shutterstock)
הקמעונאית השוודית  H&M הזהירה ביוני כי, גורמים כמו עלויות חומרים יהפכו את היעד של שנת 2024 לקשה יותר להשגה, אך ביטול היעד ללא הנחת רווחים חדשה לשנה הבאה, מגבירה את הלחץ על המנכ"ל דניאל ארבר להאיץ את התפנית.
H&M מסרה כי, העלויות הקשורות לסגירת חנות האופנה המקוונת שלה, Afound, פגעו ברווחים שלה, וכי עלות ההפחתות עלתה במהלך הרבעון. בנוסף, זה גם הקפיץ את הוצאות השיווק.
המרווח התפעולי של H&M בשלושת הרבעונים הראשונים עמד על 7.4%, עם מרווח של 5.9% ברבעון השלישי. השנה האחרונה ש-H&M ייצרה מרווח תפעולי דו ספרתי הייתה 2017. "שיעורי הצמיחה היו צפויים ולכן, לא אמורה להיות הפתעה ענקית, אבל חולשת השוליים תמשיך לאכזב", אמר אנליסט ברנשטיין וויליאם וודס.
 
מניית H&M ירדה ב-8 אחוזים בפתיחה לפני שוויון הפסדים ונסחרה בירידה של 3.2 אחוזים
היא התקשתה להתחרות מול יריבתה הספרדית הגדולה יותר זארה, בבעלות אינדיטקס, וקמעונאית האופנה המהירה Shein במחירים מוזלים, על רקע אינפלציה גבוהה וביקוש צרכני חלש.
H&M הודיעה כי תרכוש בחזרה מניות בשווי מיליארד קרונות שבדיות (98 מיליון דולר), מה-26 בספטמבר עד ה-26 בנובמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה