כסף וצרכנות

בעקבות המצב הביטחוני: זארה ו-H&M סוגרות מפעלים

המהומות בבנדגלש הותירו מפעלים רבים סגורים.המפעלים מייצרים את הנתח הגדול של רשתות האופנה הגדולות והמצב הבטחוני שם עשוי לעכב ייצור של קולקציות חדשות
ענת סימן טוב |  5
סניף ZARA (צילום ויקיפדיה)
שתי רשתות האופנה ZARA וH&M נמצאות בלב הסערה שמתרחשת בבנלגדש ששם נמצאים המפעלים לייצור בגדים שלהם. עקב הבלאגן במדינה, מפעלים נסגרו.
ראש ממשלת בנגלדש התפטר וברח, מה שהביא להפגנות רבות ועוצר במדינה. בבנלגדש קיימים מפעלים רבים שמייצרים בגדים גם לרשתות האופנה הגדולות H&M וZARA.
על פי דיווח של BBC, יצרני הבגדים של בנגלדש קוראים להשבתה מוחלטת של כל המפעלים, מה שגרם להפרעה גדולה לתעשיית המפתח של המדינה. זה קורה יום לאחר שראש הממשלה שייח חסינה פרש מתפקידו ונמלט מהמדינה. במדינה הוחלט על עוצר ומפעלים פסקו לעבוד, עד אשר אתמול הנחה נשיא בנגלדש, מוחמד שהבודין, את הרשויות להסיר את העוצר.
לרשת האופנה H&M קיימים יותר מ-1,000 מפעלים בנגלדש, בעוד שאשכולות הייצור העיקריים של זארה מבוססים בבנגלדש. יתרה מכך, תעשיית הבגדים תורמת כ-83% מסך הרווחים של בנגלדש, כאשר בנגלדש מייצאת בגדים בשווי של 38.4 מיליארד דולר ב-2023, לפי נתוני ארגון הסחר העולמי.
 
סין ובנגלדש הן שווקי הייצור הגדולים ביותר של קמעונאי האופנה. בנגלדש אף מדורגת במקום השלישי אחרי סין והאיחוד האירופי (האיחוד האירופי) בכל הנוגע לייצוא הלבשה.
מגזר הבגדים המוכנים חיוני לכלכלת בנגלדש, ומהווה 83% מהכנסות היצוא של המדינה. בשנת 2023, בנגלדש הייתה יצואנית הבגדים השלישית בגודלה בעולם, אחרי סין והאיחוד האירופי, עם יצוא לפי שווי של 38.4 מיליארד דולר . קמעונאים בינלאומיים תלויים במידה רבה במפעלי בנגלדש עבור שרשראות האספקה ​​שלהם.
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זארה תומכת וטרור שתפשוט את הרגל אמן!!! (ל"ת)
    עם עשראל 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מצב ביטחוני
    סימה 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אישה יכולה להיות מנהלת
    סגור
  • 3.
    זארה
    לילי 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיסגרו לצמיתות
    סגור
  • 2.
    גם נשים יכולות להיות דיקטטוריות!
    2024 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תבדקו קצת עובדות לפני שמפרסמים
    סגור
  • 1.
    ראש הממשלה זו אישה שברחה למזרח הודו. (ל"ת)
    תיקון 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור