כסף וצרכנות

מיהי רשת האופנה שהרוויחה השנה 4.9 מיליארד יורו?

עדכון המכירות ברבעון הראשון מסמן האטה קלה לאחר שנה שוברת שיאים של אחת מחברות האופנה הגדולות בעולם. אתם קונים מהרשת הזו לא מעט וסך המכירות שלה הגיעו השנה ל8.2 מיליארד יורו. יש לה כ-5,700 חנויות ברחבי העולם. מי הרשת שהרוויחה 4.9 מיליארד יורו?
ענת סימן טוב |  2
זארה (צילום Magma Images)
אינטדיטקס, ענקית הקמעונאות שמאחורי זארה, המחזיקה גם במותגי אופנה כולל Pull&Bear וברשקה, מסרה כי מכירותיה העולמיות הגיעו ל-8.2 מיליארד יורו (7 מיליארד ליש"ט) בין פברואר לאפריל. בנוסף מסרה החברה כי קולקציית האביב והקיץ שלה נהנו ממכירות גבוהות יותר, בחודשים האחרונים, כשהעסק מתקדם עם תוכניות לעשות דיגיטציה של החנויות העולמיות שלו. מכירות הללו היו גבוהות ב-7.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עדכון המכירות ברבעון הראשון מסמן האטה קלה לאחר שנה שוברת שיאים של אחת מחברות האופנה הגדולות בעולם.
אולם אינדיטקס מסרה כי, המכירות היו חזקות עוד יותר בשבועות האחרונים, כאשר מכירות מאי גבוהות ב-12% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, וקולקציות אופנת האביב והקיץ שלה נהנות מביקוש טוב מצד הלקוחות.
החברה הספרדית, שיש לה כ-5,700 חנויות ברחבי העולם, דיווחה על רווח גולמי של 4.9 מיליארד יורו לתקופה האחרונה, עלייה של 7.3% מ-4.6 מיליארד יורו הפעם בשנה שעברה.
באפריל, הרשת פתחה מחדש 19 מהחנויות שלה והחלה מחדש קניות מקוונות באוקראינה, לאחר שסגרה חנויות באופן זמני בעקבות פלישת רוסיה לפני שנתיים.
היא גם פתחה חנויות חדשות במדינות כולל אוזבקיסטן, והרחיבה עוד יותר את הטווח הגלובלי שלה.
החברה עושה את רוב מכירותיה באירופה, אך יש לה גם רשת חנויות גדולה באמריקה ובאסיה.
בינתיים, ענקית האופנה אמרה שהיא התחילה בתוכנית השקעות "יוצאת דופן" לשנתיים בכדי להגדיל את הפעילות הלוגיסטית שלה.
אינדיטקס מסרה שהמערכת החדשה תהיה פעילה במלואה בזארה השנה, ותתפרס בהתמדה על פני שאר המותגים שלה.
רובין דאפי, אנליסט בכיר לשוקי צרכנים ב-RSM UK, אמר: "הדבר המרכזי בהצלחתה של אינדיטקס היא הגישה האופנתי-פורוורד שלה, המאפשרת לעסק להציב את עצמו בקצה הגבוה יותר של שוק האופנה המהירה עם מחירים גבוהים יותר כדי לשקף את מיקומו.
התרכזות בלקוח נותרה, כאשר חדשנות בתחום זה מהווה מוקד מרכזי עבור החברה.
הוכחה לכך היא ההכרזה האחרונה של זארה להציג שידורי קניות חיים בבריטניה, לאחר ניסויים מוצלחים בסין. הניסוי יביא מופעי קניות חיים למדינות מערביות בעקבות שידורים חיים מצליחים בסין."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שמא'טה דה-לה שמאטס... רחוק מזארה של פעם... (ל"ת)
    רוני 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הכל יקר ומוגזם בארץ
    עירית 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל אין על זארות :-)
    סגור