כסף וצרכנות

קרפור במהלך כואב: הספקים בישראל כועסים והלקוחות לא מרוויחים

בעוד ספקים קטנים נוטים להיענות לדרישות, גם אם חלקית, ספקים גדולים מדווחים כי הם מסרבים לבקשות ההנחה בגובה 3% של הרשת, שרשמה הפסדים ברבעון השני, הספקים מביעים תסכול מכך שההנחות הנדרשות לא בהכרח מתורגמות להוזלות עבור הצרכנים
מערכת ice |  13
קרפור (צילום shutterstock)
קרפור ישראל, הקמעונאית היחידה בענף המזון שסיימה את הרבעון השני בהפסד, בעוד השאר רשמו רווחים אדירים בצל המלחמה והצורך של הציבור להצטייד, פנתה לאחרונה לספקיה בדרישה להנחה נוספת של 3% ממחיר הקנייה. מהלך זה מצטרף לשורת בקשות קודמות להנחות מצד הרשת, ומעורר ביקורת בקרב הספקים. רבים מהם טוענים כי מדובר ב"מדיניות של משנוררים" המובלת על ידי מנכ"ל הרשת, מיכאל לובושיץ.
על פי הפרסום בדה מרקר, בעוד ספקים קטנים נוטים להיענות לדרישות, גם אם חלקית, ספקים גדולים מדווחים כי הם מסרבים לבקשות ההנחה. הם מציינים כי הדרישות של קרפור חריגות בהשוואה לרשתות אחרות, למעט שופרסל. הספקים מביעים תסכול מכך שההנחות הנדרשות לא בהכרח מתורגמות להוזלות עבור הצרכנים.

המהלך של קרפור מעלה שאלות לגבי יישום חוק המזון, שנועד למנוע פרקטיקות של תשלומי בונוסים שאינם מגולגלים לצרכנים. עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על התחרות, טוען כי הדרישה להנחה אחידה מכלל הספקים מהווה "פיקציה" ונוגדת את רוח החוק.
למרות הביקורת, קרפור ישראל טוענת כי היא פועלת בהתאם לחוק ומטרתה להפחית את יוקר המחיה ולהגביר את התחרותיות בשוק. עם זאת, הרשת עדיין מתמודדת עם אתגרים תפעוליים, כולל סניפים שטרם הוסבו ומציגים ביצועים לא טובים.
המצב מדגיש את המתח המתמשך בין רשתות קמעונאיות, ספקים וצרכנים בשוק המזון הישראלי. בעוד שרשתות כמו קרפור מנסות לשפר את מצבן הפיננסי, עולות שאלות לגבי ההשפעה של מהלכים אלה על הספקים הקטנים ועל המחירים לצרכן. האיזון העדין בין תחרותיות, רווחיות ויוקר המחיה נותר אתגר מרכזי בענף.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    זאטאם
    מי אמור 10/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מסוגלים עם אריות כמו רמי לוי ויקטורי יוחננוף
    סגור
  • 11.
    קרפור
    אסתי 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יקר יקר הסניף בגבעתיים מלוכלך, תמיד חסרים מוצרי בסיס יקר. כבר אמרתי? אין ביניהם שום דבר לבין קרפור בחו"ל חוץ מהשם
    סגור
  • 10.
    קרפור אכזבתם בגדול
    מאוכזב 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    13 2
    יקר ומוצרים לא איכותיים
    סגור
  • 9.
    מחירים מופקעים חווית קניה רענ
    קקק 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    למה אין בתל אביב רשתות כמו חצי חינם,רמי לוי,ויקטורי,יוחננוב.רק קרפור השטלתו על מרכז תל אביב עם מחירים מופקעים.מייחלים שיפתחו גם בתל אביב את הרשתות הזולות והכיפיות האלה כמו שישבפירפריות השונות.למה יש רק רשתות גרועות של הסיטי שלא כייף לעשות קניות ,ממש מפלים את התל אביבים.
    סגור
  • 8.
    הרשתות מנצלות את הציבור לפגוע בספקים (ל"ת)
    מן 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    קארפור רשת שיווק הודית עם שם הודי (ל"ת)
    הראל 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 6.
    קרפור היא רשת יקרה. התאכזבנו. (ל"ת)
    מוטי 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 5.
    להחרים עד הורדת מחירים
    ירדן 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סופר יקר מחירים לא שווים להחרים עד הורדת מחירים לא נכנס לשם.
    סגור
  • 4.
    קרפור עובדים על הלקוחות.עברתי לויקטורי (ל"ת)
    אלי 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    15 6
    סגור
  • ויקטורי הכי יקרים, וגם הכי מגעילים בחנויות ובשירות (ל"ת)
    די ליחצ הממומן 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    לא פלא
    אולה 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    השתלטות עוינת לשם רווחים מופקעים. לא עד כדי כך פרייארים כנראה
    סגור
  • 2.
    המחירים בקרפור יקרים מאוד לכן אנשים לא קונים
    אנונימית 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    21 1
    המחירים בקרפור יקרים מאוד לכן אנשים לא קונים שם. לכן לקרפור יש הפסדים! שימרו במחירים סבירים ואז אנשים יקנו שם.
    סגור
  • 1.
    רשת יקרה כמו שופרסל, עבדו על כולנו השקרנים
    קרפור=תרגיל ביחצ 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    21 3
    איפה מחירי חו"ל שהובטחו ואיפה קרפור ישראל????
    סגור