כסף וצרכנות
קרפור במהלך כואב: הספקים בישראל כועסים והלקוחות לא מרוויחים
בעוד ספקים קטנים נוטים להיענות לדרישות, גם אם חלקית, ספקים גדולים מדווחים כי הם מסרבים לבקשות ההנחה בגובה 3% של הרשת, שרשמה הפסדים ברבעון השני, הספקים מביעים תסכול מכך שההנחות הנדרשות לא בהכרח מתורגמות להוזלות עבור הצרכנים
קרפור ישראל, הקמעונאית היחידה בענף המזון שסיימה את הרבעון השני בהפסד, בעוד השאר רשמו רווחים אדירים בצל המלחמה והצורך של הציבור להצטייד, פנתה לאחרונה לספקיה בדרישה להנחה נוספת של 3% ממחיר הקנייה. מהלך זה מצטרף לשורת בקשות קודמות להנחות מצד הרשת, ומעורר ביקורת בקרב הספקים. רבים מהם טוענים כי מדובר ב"מדיניות של משנוררים" המובלת על ידי מנכ"ל הרשת, מיכאל לובושיץ.
על פי הפרסום בדה מרקר, בעוד ספקים קטנים נוטים להיענות לדרישות, גם אם חלקית, ספקים גדולים מדווחים כי הם מסרבים לבקשות ההנחה. הם מציינים כי הדרישות של קרפור חריגות בהשוואה לרשתות אחרות, למעט שופרסל. הספקים מביעים תסכול מכך שההנחות הנדרשות לא בהכרח מתורגמות להוזלות עבור הצרכנים.
המהלך של קרפור מעלה שאלות לגבי יישום חוק המזון, שנועד למנוע פרקטיקות של תשלומי בונוסים שאינם מגולגלים לצרכנים. עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על התחרות, טוען כי הדרישה להנחה אחידה מכלל הספקים מהווה "פיקציה" ונוגדת את רוח החוק.
למרות הביקורת, קרפור ישראל טוענת כי היא פועלת בהתאם לחוק ומטרתה להפחית את יוקר המחיה ולהגביר את התחרותיות בשוק. עם זאת, הרשת עדיין מתמודדת עם אתגרים תפעוליים, כולל סניפים שטרם הוסבו ומציגים ביצועים לא טובים.
עוד ב-
המצב מדגיש את המתח המתמשך בין רשתות קמעונאיות, ספקים וצרכנים בשוק המזון הישראלי. בעוד שרשתות כמו קרפור מנסות לשפר את מצבן הפיננסי, עולות שאלות לגבי ההשפעה של מהלכים אלה על הספקים הקטנים ועל המחירים לצרכן. האיזון העדין בין תחרותיות, רווחיות ויוקר המחיה נותר אתגר מרכזי בענף.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.זאטאםמי אמור 10/2024/03הגב לתגובה זו0 0לא מסוגלים עם אריות כמו רמי לוי ויקטורי יוחננוףסגור
-
11.קרפוראסתי 09/2024/27הגב לתגובה זו2 0יקר יקר הסניף בגבעתיים מלוכלך, תמיד חסרים מוצרי בסיס יקר. כבר אמרתי? אין ביניהם שום דבר לבין קרפור בחו"ל חוץ מהשםסגור
-
10.קרפור אכזבתם בגדולמאוכזב 09/2024/27הגב לתגובה זו13 2יקר ומוצרים לא איכותייםסגור
-
9.מחירים מופקעים חווית קניה רענקקק 09/2024/27הגב לתגובה זו10 1למה אין בתל אביב רשתות כמו חצי חינם,רמי לוי,ויקטורי,יוחננוב.רק קרפור השטלתו על מרכז תל אביב עם מחירים מופקעים.מייחלים שיפתחו גם בתל אביב את הרשתות הזולות והכיפיות האלה כמו שישבפירפריות השונות.למה יש רק רשתות גרועות של הסיטי שלא כייף לעשות קניות ,ממש מפלים את התל אביבים.סגור
-
8.הרשתות מנצלות את הציבור לפגוע בספקים (ל"ת)מן 09/2024/27הגב לתגובה זו3 2סגור
- טען עוד
-
7.קארפור רשת שיווק הודית עם שם הודי (ל"ת)הראל 09/2024/27הגב לתגובה זו2 3סגור
-
6.קרפור היא רשת יקרה. התאכזבנו. (ל"ת)מוטי 09/2024/27הגב לתגובה זו17 2סגור
-
5.להחרים עד הורדת מחיריםירדן 09/2024/27הגב לתגובה זו15 2סופר יקר מחירים לא שווים להחרים עד הורדת מחירים לא נכנס לשם.סגור
-
4.קרפור עובדים על הלקוחות.עברתי לויקטורי (ל"ת)אלי 09/2024/27הגב לתגובה זו15 6סגור
-
ויקטורי הכי יקרים, וגם הכי מגעילים בחנויות ובשירות (ל"ת)די ליחצ הממומן 09/2024/27הגב לתגובה זו6 0סגור
-
3.לא פלאאולה 09/2024/27הגב לתגובה זו9 1השתלטות עוינת לשם רווחים מופקעים. לא עד כדי כך פרייארים כנראהסגור
-
2.המחירים בקרפור יקרים מאוד לכן אנשים לא קוניםאנונימית 09/2024/27הגב לתגובה זו21 1המחירים בקרפור יקרים מאוד לכן אנשים לא קונים שם. לכן לקרפור יש הפסדים! שימרו במחירים סבירים ואז אנשים יקנו שם.סגור
-
1.רשת יקרה כמו שופרסל, עבדו על כולנו השקרניםקרפור=תרגיל ביחצ 09/2024/27הגב לתגובה זו21 3איפה מחירי חו"ל שהובטחו ואיפה קרפור ישראל????סגור