כסף וצרכנות

קוקה קולה בבשורה מפתיעה לצרכנים: זה הטעם שיירד מהמדפים

ענקית המשקאות החליטה להפסיק את ייצור משקה ה-Coca-Cola Spiced, רק שישה חודשים לאחר השקתו, המשקה החדש, שהושק בפברואר, נועד לשלב את הטעם המוכר של קולה עם נגיעות של פטל וחריפות. מטרתו הייתה למשוך את בני דור ה-Z, שנתפסים כמעדיפים טעמים נועזים ומורכבים יותר, אך המהלך כשל
מערכת ice | 
חרם על קוקה קולה (צילום pixabay)
בעולם המשקאות הקלים, חדשנות היא מפתח להצלחה, אך לעתים גם היא אינה ערובה לביטחון. קוקה קולה, ענקית המשקאות העולמית, למדה זאת על בשרה עם החלטתה להפסיק את ייצור משקה ה-Coca-Cola Spiced, רק שישה חודשים לאחר השקתו. החלטה זו משקפת את האתגרים העצומים שחברות משקאות מתמודדות עימם בניסיונן לחדש ולהתאים את עצמן לטעמים המשתנים של הצרכנים, במיוחד הצעירים שביניהם.
על פי CNN, המשקה החדש, שהושק בפברואר, נועד לשלב את הטעם המוכר של קולה עם נגיעות של פטל וחריפות. מטרתו הייתה למשוך את בני דור ה-Z, שנתפסים כמעדיפים טעמים נועזים ומורכבים יותר. "הצרכנים מחפשים טעמים נועזים יותר ומורכבים", הסבירה לין צ'ה, סגנית נשיא לשיווק בצפון אמריקה, בעת ההשקה. "זו מגמה ששמנו לב אליה באוכל אך גם במשקאות, וחשבנו שיש לנו הזדמנות ייחודית לשחק עם זה".

אולם, נראה כי החברה לא צפתה במדויק את תגובת השוק. העדר מודעות למוצר החדש ובלבול לגבי טעמו לא תרמו להצלחתו. יתרה מזאת, קוקה קולה נאלצה להתמודד עם מגמה רחבה יותר של התרחקות צרכנים ממשקאות קלים עתירי סוכר לטובת אפשרויות הנתפסות כבריאות יותר, כגון מים מוגזים. מגמה זו מציבה אתגר משמעותי בפני תעשיית המשקאות הקלים כולה.
למרות שקוקה קולה לא חשפה את נתוני המכירות הספציפיים של ה-Coca-Cola Spiced, הנתונים הכלליים מרמזים על קשיים. בעוד שההכנסות הכוללות של החברה ברבעון השני עלו ב-2.9%, נפח המכירות בצפון אמריקה, שם הושק המשקה החדש, ירד ב-1%. החלטתה של החברה להפסיק את ייצור המשקה המתובל, יחד עם הפסקת הייצור של משקה הצ'רי ונילה שהושק ב-2022, מדגישה את הצורך המתמיד של חברות משקאות להתאים את עצמן במהירות לטעמי הצרכנים המשתנים.
בתגובה למצב, קוקה קולה הצהירה כי היא "תמיד מחפשת לגלות מה הלקוחות אוהבים ומתאימה את הטעמים בהתאם". החברה הודיעה על כוונתה להשיק טעמים חדשים ומלהיבים ב-2025, מה שמעיד על נחישותה להמשיך ולחדש. מקרה זה ממחיש את האתגרים והסיכונים הכרוכים בחדשנות בתעשיית המשקאות, ומדגיש את החשיבות של הבנה מעמיקה של מגמות צרכניות ארוכות טווח לצד היכולת להגיב במהירות לשינויים בטעמי הקהל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה