כסף וצרכנות

העוקץ בחשבונות הבנק מגיע לסיומו? הסוף לשיטה שגרמה לנזקים

הקשיש שעקץ קשישים סביב גילו בסכומי עתק: שני הנאשמים, כחלק מרשת מרמה והונאה מסועפת, שיטתית ומאורגנת של "עוקץ קשישים", פגעו באכזריות בשנה האחרונה, בעשרות קורבנות קשישים חסרי ישע, והסבו להם נזקים כלכליים כבדים תוך שקיבלו מהם במרמה, סכום כולל של למעלה ממיליון שקל, הוגשו כתבי אישום
מערכת ice | 
הונאה (צילום shutterstock)
במסגרת חקירת עשרות תלונות שהתקבלו בתחנות המשטרה ברחבי הארץ, מקשישים דוברי רוסית חסרי ישע שנפלו קורבן למעשה עוקץ ומרמה, הצליחו חוקרי יחידת ההונאה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, להתחקות אחר שני נאשמים, האחד בשנות ה-40 לחייו ונאשם נוסף בן 81 שנים, תושבי צפון הארץ, המעורבים ברשת מרמה מסועפת. השניים נעצרו על ידם ונפתחה חקירה מקצועית ביחידת ההונאה.
מחקירת המקרים עולה אכזריותם של הנאשמים, המעורבים ברשת מסועפת של הונאה, שפגעה כלכלית בקורבנות, תוך שנלקחו מהם במרמה כספי חסכונות למחיה, לטיפולים רפואיים ועוד, בעורמה ובתחכום רב. המעורבים ברשת זו, דאגו לשכנע את הקורבנות למסור את כספם ונתונים אישיים ודאגו כי לא ידווחו על כך למשפחתם, לבנק ולמשטרה.

שני הנאשמים כחלק מרשת זו, המעורבת במעשי מרמה והונאה מסועפים, שתוכננו באופן סדור ושיטתי על ידי אותם המעורבים שנהגו לאתר את הקורבנות ולאסוף מהם נתונים אודותיהם. המעורבים ברשת זו, נהגו ליצור קשר טלפוני עם הקורבנות, התחזו לשוטרים, עובדי בנק וחברות אשראי, אמרו להם כי נוכלים מנסים לגנוב את כספם מחשבון הבנק שלהם וכי על מנת להגן על כספם, עליהם להוציא את הכסף מחשבונותיהם ולהעבירו לחשבון אחר שיפתח על ידי הבנק, או לחילופין עליהם למסור את כרטיסי האשראי לשליח מיוחד שיגיע עד אליהם. 
בנוסף, המעורבים ברשת הונאה זו, מסרו לקורבנות בכזב כי תהליך זה מתבצע בליווי המשטרה ואף שלחו להם מסמכים מזוייפים. בנוסף, שכנעו אותם למסור להם כרטיסי חיוב מהם משכו כסף מזומן באופן יום יומי ובתחכום רב, חברי הרשת אף התחזו לטכנאים של ספקי אינטרנט ובמרמה, הצליחו להשתלט על הטלפונים הסלולרים של קורבנות וזאת על מנת להוציא מידע אישי להמשך מעשי ההונאה והמרמה.
שני הנאשמים, כחלק מאותה רשת הונאה מסועפת שתכליתה היתה להונות קשישים דוברי השפה הרוסית וגניבת סכומי כסף גבוהים, באמצעות העברות בנקאיות לחשבונותיהם של הקורבנות או באמצעות ביצוע פעולות באמצעי תשלום של הקורבנות ללא ידיעתם, ניצלו את קשיי השפה, תמימותם וגילם של אותם קורבנות.
מעצרם של הנאשמים הוארך מעת לעת בבימ"ש. היום, הושלמה החקירה במשטרה כאשר חוקרי יחידת ההונאה בימ"ר ירושלים ביססו תשתית ראייתית נגד שני הנאשמים והוגש נגדם כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים בגין עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, עושק, קשירת קשר לעשות פשע, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה, שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום או מסירתו לאחר ועוד.
במשטרה מדגישים: "אסור בשום אופן להעביר כספים ונתונים אישיים לאדם לא מוכר, לא מאומת ולא מוסמך, גם לאדם שיוצר קשר טלפוני ומבקש לקבל כסף, אשראי או פרטים אישיים רגישים אחרים. ככל שעולה איזשהו ספק בפנייה שכזו, יש ליצור קשר יזום עם הבנק במספר טלפון של שירות לקוחות מוכר, מאומת וידוע, במידה ועולה חשד לניסיון הונאה, חשוב לפנות למשטרה ולדווח על כך בהקדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה