כסף וצרכנות

שר החקלאות: "אנחנו עובדים על בטחון החקלאות ל-25 שנים"

שר החקלאות אבי דיכטר התראיין לפודקאסט על המצב הרעוע של החקלאות, על יוקר הפירות והירקות ועל הפתרון שלו לביטחון המזון ל-25 השנים הקרובות
ענת סימן טוב |  2
חקלאות (צילום פלאש 90/ משה שי)
אבי דיכטר שר החקלאות ופיתוח התראיין לפודקאסט 'על המשמעות' של עו"ד תמיר דורטל. בריאיון הוא דיבר על הבעייתיות של ייבוא והפירות והירקות ועל הפתרון של המשרד לפתרון במחירים המופקעים שהרגשנו בחודשים האחרונים בתחום הירקות ופירות.
במהלך הריאיון מספר השר, כי הוא הקים כלל ברזל ברגע שנכנס לתפקיד " לא יהיו מדפים ריקים. אנחנו נדאג למלאי, מהחקלאות בארץ ואם לא נייבא. מדפים ריקים זה קונטציה רעה".
דיכטר מספר כי בחפיפה עם השר הקודם, הסתבר שבמשך 20 שנה, הייצור המקומי לא גדל. הוא נשאר 20 שנה באותו כמות ייצור, למרות שהאוכלוסייה גדלה "זה נתון רע מאוד" אומר דיכטר.
בעשור האחרון פי 5% וזה לא פתר את בעיית המחירים שעלו משמעותית. לכן, המשרד של דיכטר בדק מה הכשלים שגרמו ל כשל הזה והם גילו 4 גורמים:
עובדים זרים וגיל החקלאים המבוגרים בגילאי 62-65.
קרקע- חקלאות שננגסת כל שנה. 30 אלף דונמים.
עלות המים המטורפות
חדשנות ופיתוח טכנולוגיה 
לאחר שמיפו את הבעיות הללו, החליט דיכטר לבנות בטחון מזון למשך 25 שנה שייתן יציבות גם לחקלאים וגם לחקלאות במדינה. האסטרטגיות למעשה, מיועדות להגדלת התוצרת החקלאית, תוך שימת דגש על צמצום התלות ביבוא, טיפוח חדשנות ומתן וודאות לחקלאים. ואכן, כבר אתמול משרד החקלאות יצא בהודעה כי ישקיע 10 מיליון שקלים בתחום החקלאות.
דיכטר הוא גם זה שביטל את הרפורמה של פורר, בגלל שטען כי הרפורמה לא הובילו לכלום. סוכם על 5 פעימות של הורדה במכס ובמקביל החקלאים יקבלו מענק. בפועל אומר דיכטר, שהמענק היה מגוחך עד כדי שהחקלאים לא לקחו אותו ולכן ביטל. בימים אלו הם עובדים על ארבעת הבעיות ובטחון החקלאות ל-25 שנה.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שר' רופס ללא שליטה על המים הקרקע והעובדים
    חקלאי 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר בכנופייה ארורה שהמיתה עלינו אסון סמרטוט הסמרטוטים
    סגור
  • 1.
    פרוק ענף
    חן 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם 20 שנה הורסים את החקלאות ביגלל זה כמעט ולא נשארו חקלאים
    סגור