כסף וצרכנות

ישראל מוכרת תפוחי אדמה לעזה? "נוודא שהמדפים יהיו מלאים"

המחסור בתפוחי אדמה שנראה ברשתות המזון נובע לא רק מפגיעות מלחמה בעוטף עזה, אלא גם ממכירת סחורה לעזה. משרד החקלאות התייחס למצב ואמר כי תפוחי האדמה הנמכרים כיום מקורם מהיבול שנאסף באביב, ופעולות נעשו להסיט גידולים לאזורים חלופיים

מערכת ice | 
תפוחי אדמה (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
על רקע המשבר בחקלאות הישראלית בעקבות המלחמה המתמשכת בדרום ובצפון, לאחרונה נרשם מחסור בתפוחי אדמה ברשתות המזון, דבר שמעורר חשש בקרב הציבור הישראלי. לפי פרסום של היאלי יעקבי-הנדלסמן בישראל היום, הגורם למחסור הוא לא רק פגיעת המלחמה בעוטף עזה, אלא גם מכירת סחורה משמעותית לעזה.
אורן ברנע, מזכיר ארגון מגדלי הירקות בתחום תפוחי האדמה, ציין כי למרות המצב הביטחוני, גידול תפוחי האדמה נמשך בהיקפים מלאים, והתאוששות הגידולים הייתה מהירה. ברנע הסביר כי קיימת יצוא לעזה, אך המגדלים מקדימים את זריעות הסתיו כדי למנוע מחסור. הוא הדגיש כי המגדלים בדרום אינם מוכרים ישירות לעזה, אלא דרך סוחרים. 
 

מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות, הוסיף שאין מחסור בתפוחי אדמה עצמם, אם כי יש פער בין מחיר המגדל למחיר לצרכן. "אין מחסור בתפוחי אדמה. בחדרי הקירור של המגדלים יש כמויות של תפוחי אדמה וגם לקראת הסתיו מבצעים זריעות. כל הגידולים בעוטף עברו לאזור של 2.32 שקלים לק"ג", אמר יפרח לישראל היום.
לדבריו, "המחיר לצרכן של תפוחי אדמה עומד על 4-4.5 שקלים, והמגדל מקבל 2-2.5 שקלים. זה מחיר סביר לצרכן. יכול להיות שהיו חנויות שרצו ליצור מחסור". יפרח ציין כי הבעיה העיקרית היא בתחום העגבניות, שם קיימת מחסור משמעותי בשל תנאי חום קשים בחממות.

משרד החקלאות וביטחון המזון התייחס למצב ואמר כי תפוחי האדמה הנמכרים כיום מקורם מהיבול שנאסף באביב, ופעולות נעשו להסיט גידולים לאזורים חלופיים. המשרד פנה לארגוני המגדלים בבקשה לווסת את כמות המכירה לעזה ולהבטיח מלאי מספק בישראל. 
"בשל מידע שהגיע למשרד על מכירת תפו"א בכמות גדולה לעזה פנה המשרד לארגון המגדלים בבקשה לווסת את כמויות מכירת תפוחי אדמה לרצועה ולוודא שהמדפים בישראל יהיו מלאים", נמסר בתגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה