כסף וצרכנות

רמי לוי מעל קרפור, אושר-עד, ויקטורי ויוחננוף: זה המוצר שיגיע לישראל

משרד החקלאות מפרסם את רשימת הזוכים בהליך התחרותי לחלוקת מכסות פטורות ממכס לייבוא דבש. מחיר הדבש הממוצע יעמוד על 19.8 שקל לק"ג, הרשתות הזוכות: קרפור, אושר-עד, ויקטורי, רמי לוי, יוחננוף ומשנת יוסף, אשר זכו במכסה בפטור ממכס בהיקף כולל של 375 טונות מתוך 500 שהוצעו
מערכת ice |  3
רמי לוי, קרפור, אושר עד (צילום shutterstock)

במטרה להוריד את יוקר המחייה ולהנגיש דבש מוזל לכלל האוכלוסייה, משרד החקלאות מפרסם היום (חמישי) את רשימת הזוכים במסגרת ההליך התחרותי לחלוקת מכסות פטורות ממכס לייבוא דבש באריזות לצרכן עד 1.5 ק"ג.


במסגרת ההליך, יחולקו מכסות פטורות ממכס לקרפור, אושר-עד, ויקטורי, רמי לוי, יוחננוף ומשנת יוסף, בהתאם לכמות המבוקשת על ידן בהיקף כולל של 375 טונות דבש, מתוך 500 טונות שנפתחו. המחיר שהוצע על ידי החברות הזוכות נע בין 9.9 שקל עבור חצי קילו דבש, ועד ל-19.9 לקילו, ובממוצע כ-19.8 שקל לק"ג. רמי לוי יקבל 100 טון יבוא, בעוד ויקטורי תיהנה מ-80.
 



ככלל, שיא צריכת הדבש של אזרחי מדינת ישראל הוא בתקופת ראש השנה ובחודשי החורף בין החודשים נובמבר-פברואר. אדם ממוצע בישראל צורך בשנה בין כ-700-650 גרם דבש בשנה, לעומת אירופה עם צריכה של כק"ג וחצי דבש לאדם. במסגרת ההליך, הוגדר כי קמעונאים אשר יציעו את המחיר הנמוך ביותר לצרכן יזכו. במסגרת ההליך הוגשו 6 הצעות, מתוכן 6 קמעונאים זכו, כאשר אלו דורגו בהתאם למחיר המוצע המשוקלל לצרכן מהנמוך לגבוה. במסגרת ההליך יגיע לישראל דבש בעיקר מספרד וגם מיוון. בהליך בשנה שעברה יובא רוב הדבש מתורכיה.


בהתאם למתווה, הזוכים יוכלו לייבא צנצנות דבש ממדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO), וככל שהן עומדות בדרישות הייבוא של משרד הבריאות. החברות הזוכות, נדרשות לייבא את כל תוצרתן עד לסוף שנת 2024.
על פי ההליך, הזוכה יסמן על המדפים בחנויות את צנצנות הדבש המיובאות באמצעות שילוט גדול וברור, ובו יציין את מחיר הדבש, מגבלת המכירה ללקוח, ארץ מקור הייבוא וכי זהו דבש אשר נמכר במסגרת הליך תחרותי של משרד החקלאות וביטחון המזון. המשרד יפרסם באתר משרד החקלאות וביטחון המזון את שמות הזוכים בהליך, המחיר שבו התחייבו למכור את הדבש וצילום של הצנצנות, לרבות, גודל, ברקוד ותווית. כך שהצרכן יוכל למצוא בקלות את הדבש במחיר שפורסם והובטח. על פי המתווה, מכירת הדבש תוגבל ל-3 יחידות לרוכש, ככל שמדובר באריזות משקל כולל של פחות מ-500 גרם ברוטו, ול-2 יחידות לרוכש בכל אריזה גדולה יותר.
משרד החקלאות וביטחון המזון מדגיש כי הקמעונאים דורגו בהתאם למחיר לצרכן עליו התחייבו. זוכה אשר לא יעמוד במחיר הנקוב, המשרד ינקוט נגדו בהליכים. משרד החקלאות וביטחון המזון קורא לציבור הרחב: נתקלתם בצנצנות דבש הנמכרות במסגרת ההליך במחיר הגבוה מהמחיר הנקוב? נתקלתם בהפרה אחרת באותו של כללי ההליך התחרותי? דווחו באמצעות מוקד משרד החקלאות וביטחון המזון.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רמי לוי, השתדל לא להיתפס בשיווק דבש מזוייף. (ל"ת)
    אורח 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא לקנות דבש תוצרת חוץ,רק תוצרת ישראל.
    ג.כ. 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הדבש שבא מחו"ל הור באיכות נמוכה מהדבש המיוצר בארץ.
    סגור
  • 1.
    בשנה שעברה יובא דבש מזויף...
    המצליף 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מקווה שיבדקו את מקור הדבש לפני שיאשרו את היבוא.ולא ימכרו לצבור רכז סוכר במקום דבש אמיתי.
    סגור