כסף וצרכנות

סיכום חודש אוגוסט בסל המזון: איזו רשת העלתה הכי הרבה מחירים?

בחודש שלם, סל המזון שלנו עלה בכ-11% מתחילת החודש ועד סוף אוגוסט. יש לכך המון סיבות שגרמו לעלייה, החקלאות, המלחמה וגם החופש הגדול. בדקנו איזה רשת העלתה הכי פחות ואיזה רשת יותר
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
חודש אוגוסט האחרון היה חודש גדוש אירועים, חופש גדול, מלחמה והאיום האיראני שלושת אלה גורמים ליותר קניות בסופרים, מה שכנראה גרם לעליית מחירים בחודש האחרון.
סיכמנו את חודש אוגוסט מבחינת סלי המזון של ארוחת שישי. גילינו כי בתחילת חודש אוגוסט  התחלנו את סל המזון עם סיכום של 322 שקלים הסל הזול ביותר, וכיום חודש אחרי, הסל הזול ביותר הוא 372 שקלים שניהם של רמי לוי. הסל היקר ביותר בתחילת החודש היה של יינות ביתן עם סל של 378 שקלים, וכיום הסל מגיע ל449 שקלים.
הרשת שנשארה עם כמעט אותו סל והפרש של שקל בלבד, זה יינות ביתן.
ראינו מגמת עלייה של מחירי כמו בתפוח אדמה שהמחיר הכי זול עבורו היה  3.90 שקלים וכיום, הוא נמכר ברשת אחת ב4.90 שקלים בעוד שבשאר הרשתות, תפוח האדמה נמכר ב6.90 שקלים ומעלה. כך קרה גם במחירי הגמבה, אותם מצאנו הכי זולים בתחילת החודש בעלות של 7.90 שקלים, וכיום הכי זול נמכר בעלות של 9.90 שקלים.
כך גם הייתה עלייה בעגבניות. אם בתחילת החודש ראינו את מחירי העגבניות ב4.90 שקלים במחיר הכי זול, כיום המחיר הכי זול לעגבניות הוא 6.90 שקלים. עוד מוצר שראינו בו מגמת ירידה, הוא בצק עלים אשר בתחילת החודש נמכר בעלות של 22.90 שקלים וכיום הוא נמכר בעלות 16.90 שקלים במחיר הכי זול.
שאר המוצרים אותם אנו בודקים כל שבוע נשארו באותו מחיר, ללא שינויים ניכרים כמו בשר טחון, כרעיים, דג נילוס, פפריקה, מלח, מלפפון חמוץ, יין תירוש ועוד.
רוב עליות והשינויים במחירים התרחשו בעיקר בפירות וירקות, שכן יש לכך השלכות של החקלאות בעקבות המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה