כסף וצרכנות

מהפכה בבתי החולים בישראל: המחירים החדשים במזנונים נחשפים

התכנית החדשה של משרד הבריאות מציעה "מחירי מקסימום" עבור מוצרי בסיס, במטרה להקל על המבקרים והמטופלים הנאלצים לשהות שעות ארוכות בבתי החולים, התכנית החדשה צפויה לחול על כ-11 בתי חולים ממשלתיים
מערכת ice | 
הוצאות השכר בבתי החולים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
משרד הבריאות עומד בפני מהלך דרמטי לפיקוח על מחירי המזון בבתי החולים הממשלתיים בישראל. התכנית החדשה מציעה "מחירי מקסימום" עבור מוצרי בסיס, במטרה להקל על המבקרים והמטופלים הנאלצים לשהות שעות ארוכות בבתי החולים. לפי הנוהל המתגבש, המחיר המרבי לקפה נמס או שחור יעמוד על 5 שקלים, מיני כריך במילוי חביתה, גבינה או טונה יימכר ב-8 שקלים, ובקבוק מים מינרלים 500 מ"ל לא יעלה על 5 שקלים.
הצורך ברפורמה זו נובע מפערי מחירים משמעותיים בין בתי החולים השונים ברחבי הארץ. לדוגמה, כוס קפה הפוך קטן נמכרת ב-12 שקלים בבתי החולים הדסה, הסקוטי בנצרת וסן לואי בירושלים, לעומת 8 שקלים בלניאדו. פערים דומים נצפו גם במחירי הכריכים, כאשר בבתי החולים של שירותי בריאות כללית המחיר עומד על 26 שקלים, לעומת 8 שקלים בלבד בשערי צדק.

מחירי המים המינרלים מדגימים גם הם את חוסר האחידות, כאשר בבית החולים המשפחה הקדושה מחיר בקבוק מים מגיע ל-9 שקלים, בעוד באסותא ושערי צדק הוא נמכר ב-5 שקלים בלבד. נתונים אלו מדגישים את הצורך הדחוף בהסדרת המחירים, במיוחד עבור מוצרים בסיסיים שהם חיוניים למבקרים ולמטופלים כאחד.
על פי הפרסום במאקו, התכנית החדשה צפויה לחול על כ-11 בתי חולים ממשלתיים, ביניהם המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), איכילוב, רמב"ם, הלל יפה ושיבא. משרד הבריאות מדגיש כי זהו צעד ראשון בכיוון הנכון, וכי הנוהל עשוי להתרחב בעתיד למוצרים נוספים. בנוסף, הזכיינים יידרשו ליידע את המבקרים על האפשרות לרכוש מוצרי בסיס במחירים מוזלים, צעד שנועד להבטיח שהציבור ייהנה מהמחירים המופחתים.
מהלך זה מהווה תפנית משמעותית במדיניות משרד הבריאות, המבקש לאזן בין הצורך בהכנסות לבתי החולים לבין הדאגה לרווחת המבקרים והמטופלים. בעוד שהתכנית מתמקדת כרגע בבתי החולים הממשלתיים, היא עשויה להוות מודל לחיקוי עבור בתי חולים ציבוריים ופרטיים אחרים, ובכך להוביל לשינוי מקיף במערכת הבריאות הישראלית כולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה