בריאות

תוך חודש: משרד הבריאות יסגור את המרכזים למיצוי זכויות בבתי החולים

חמישה מרכזים למיצוי זכויות בבתי החולים איכילוב, סורוקה, רמב"ם, זיו וכפר שאול - צפויים לסיים את פעילותם. המרכזים מופעלים במכרז של משרד הבריאות על ידי חברת פמי פרימיום. ובסוף ספטמבר תסתיים תקופת המכרז. מדובר בהשקעה של 3 מיליון שקל בשנה בלבד. משרד הבריאות: "פועלים לגיבוש מדיניות בנושא"
מערכת ice | 
משרד הבריאות
משרד הבריאות צפוי לסגור בחודש הבא חמישה מרכזים למיצוי זכויות רפואיות בבתי החולים איכילוב, סורוקה, רמב"ם, זיו בצפת וכפר שאול, בשל קיצוצים תקציביים בעקבות המלחמה המתמשכת. לפי פרסום של מיטל יסעור בית אור בישראל היום, המרכזים מופעלים במכרז של משרד הבריאות על ידי חברת פמי פרימיום. בסוף ספטמבר תסתיים תקופת המכרז, ומשרד הבריאות החליט שלא לחדשו.
על פי הפרסום בישראל היום, מרכזי מיצוי הזכויות הוקמו לפני כשש שנים בעקבות דוח מבקר המדינה מ-2015 שמתח ביקורת על כך שבמהלך אשפוז קצר של כמה ימים מטופלים לא מצליחים למצות את זכויותיהם. בעקבות זאת, הוקמה ועדת היגוי במשרד הבריאות, שמצאה כי אכן השירות הסוציאלי בבתי החולים מתמודד עם עומסי עבודה רבים ויש קושי לסייע למטופלים למצות את כלל זכויותיהם בתקופת האשפוז הקצרה.
המרכזים למיצוי זכויות פועלים בהשקעה של סכום של כ-3 מיליון שקל בשנה בסך הכל. באחרונה קיבלו בתי החולים מכתב מעופר זילברטל, מנהל באגף השירות של משרד הבריאות, על סגירת המרכזים ב-30 בספטמבר. נבדקת אפשרות להאריך את פעולתם עד לסוף דצמבר.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפרסום בישראל היום: "המשרד רואה ערך רב בפעילות המרכזים למיצוי זכויות, וההחלטה המורכבת בדבר הצורך בהתייעלות מודל עבודתם התקבלה לאחר דיונים רבים, לאור העובדה כי המענה בהם ניתן לאוכלוסייה מצומצמת ואינו נגיש לכלל הציבור. אנו פועלים לגיבוש מדיניות בנושא וליצירת מודל עבודה יעיל ועדכני יותר".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה