כסף וצרכנות

על רקע האיום הבטחוני: אוכל בבית IN, מסעדות OUT

המצב הבטחוני המאיים גורם לכולנו להיות כמה שאפשר ליד הבית עם המרחב המוגן הבטוח שבסביבתנו, וכמה שפחות לבלות בימים אלו, עד אשר יעבור זעם
ענת סימן טוב | 
מסעדה סגורה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשת ההטבות סיבוס שנותנת לעובדים תקציב מטעם העבודה למסעדות, הומרה בתקופה האחרונה במקום שימוש במסעדות לשימוש בקניית מצרכים. לפי סיבוס, מתחילת חודש יולי ועד לשבוע הנוכחי נרשמה עלייה של 23% במספר העסקאות ושל 27% בסכום הקניות לרכישת מוצרים של העובדים המחזיקים בסיבוס, בהשוואה לשנה הקודמת ב-2023, והעלייה הגדולה ביותר במספר העסקאות לרכישת מצרכים ברשתות המזון נרשמה בירושלים, בהיקף של יותר מ-50%. ואחריה, הבאים בתור עם 35% רכישות מוצרים נרשמה העיר חיפה ואחריה העיר באר שבע עם 30% ולאחר מכן הרצליה 28% ותל אביב 20%
לפי נתוני וולט נרשמה עלייה גבוהה במיוחד של 140% ברכישת מוצרי שימורי ירקות ודגים ובראשם טונה בשמן, תירס וחמוצים. כמו כן נרשמה עלייה של 50% ברכישת מים ונייר טואלט ועוד. נתוני קטגוריית הסופרים בוולט כוללים בין היתר רשתות מזון כשופרסל, ויקטורי, טיב טעם, רמי לוי בשכונה, מחסני השוק וסופר יודה.

"אנחנו רואים עלייה בדרישה של לקוחות למוצרי בסיס וכן רכישה של פריטים רבים יותר, ואני ואני מעריך שזה נובע מצורך להצטייד בתקופה של חוסר ודאות", מסר בן פילדמן, סמנכ״ל המסעדות בוולט ישראל.
בחודש פברואר האחרון, החברות הגדילו את ההקצאה הממוצעת לעובד מ-1,000 שקל בחודש ל-1,200 שקל, ובשבועות האחרונים נרשמה תוספת של עוד כ-150-100 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה