כסף וצרכנות

מענק חדש בדרך: אלפי שקלים ייכנסו לחשבונכם ב-1.8

קצין מילואים ראשי לוועדת החינוך: ב-1 באוגוסט תועבר הפעימה הראשונה עבור סיוע כלכלי של 20,000 סטודנטים משרתי המילואים
מערכת ice |  2
מענקים (צילום shutterstock, freepik)
ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב קיימה היום (שני) דיון מעקב על יישום חוק סיוע לסטודנטים ששירתו במילואים (תיקוני חקיקה והוראת שעה), שאושר בכנסת לפני כארבעה חודשים. החוק כולל מספר תיקונים שמעניקים, בין היתר, סיוע כספי מקרן המל"ג לסטודנטים ששירתו במילואים או בסדיר ולבני זוגם, בין היתר על רקע מלחמת חרבות ברזל. הדיון התקיים במשותף עם הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל.
קצין מילואים ראשי תא"ל בני בן ארי: "לצערי לא הצלחנו לייצר מנגנון אוטומטי שישלם את הכסף בדחיפה למשרתי המילואים ולכן הקרן נערכה עם למעלה מ-200 איש שעובדים ובוחנים את הבקשות. ישנם כ-70,000 סטודנטים משרתי מילואים אבל לא כולם זכאים לסיוע ולא לכל הסכום. רוב הלוחמים מקבלים מלגה במסגרת "ממדים ללימודים" ולכן הם לא קשורים לחקיקה הזאת. עד כה, קרוב ל-30,000 סטודנטים משרתי מילואים הגישו בקשות לקרן הסיוע".

עוד הוסיף: "בחנו ואישרנו 20,000 מתוכם, בסכום של 156 מיליון שקל שאמורים להיות משולמים בפעימת השכר הקרובה ב-1.8. נותרו בסה"כ 5,000 בקשות שטרם טופלו. השאר נשלחו להשלמת מסמכים וכו'. אנחנו נערכים לפעימות תשלום נוספות כדי לא לחכות ל1.9 לבקשות חדשות שיאושרו." הקמל"ר הזכיר כי עד 2025 ניתן להגיש בקשה רטרואקטיבית לשנה הנוכחית והוסיף: "אנחנו צריכים להתחיל להסתכל על תשפ"ה ולקיים דיון כי משרתי המילואים בתשפ"ה ימשיכו לעשות הרבה מילואים."
יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יוסף טייב קרא למשרד הביטחון לתגבר את הצוות שבוחן את בקשות המילואימניקים: "אנחנו מקבלים פניות וכנראה שיש פקק בצנרת", יו"ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל ח"כ מיכאל ביטון: " אנחנו רואים בעיות בשטח כמו זה שאומרים למילואימניקים שניתן להגיש בקשה לסיוע רק פעם אחת וזה בניגוד למענק שיש לו באותה הקרן ובו ניתן להשתמש בחלקים. אף אחד לא יכול להעלים משאבים שהמחוקק הועיד להם, גם אם זה לא נוח לאותו גוף."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבורך!! (ל"ת)
    סיגלי 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מענקים
    סימה 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הגיע הזמן באמת
    סגור