כסף וצרכנות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "תלונה על הרעלת מזון"

במסגרת הצו על המסעדה "מאי סנדוויץ" - רח' יפו ,139 בחיפה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק
מערכת ice | 
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע הוצא היום (רביעי) למסעדת "מאי סנדוויץ" - רח' יפו ,139 חיפה, כאשר ד"ר רנא שיבלי, רופאת נפת חיפה, חתמה היום מוציאה צו הפסקה מנהלי המצווה עליך להפסיק באופן מידי את הפעלת העסק. במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת העסק.
ד"ר שיבלי הסבירה: "אני מוציאה את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערכה בעסק מפקחת בריאות הסביבה בלשכתנו ביום 10.7.24 בעקבות תלונה על הרעלת מזון. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיד. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה קיימת סכנה מידית לבריאות הסועדים במקום. בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע". 

וכך נראה פירוט הליקויים בעסק שנצפו בעת הביקורת: .1 קיימת גלריה בעסק. קומת הגלריה משמשת כמטבח הכנות וקומה ראשונה משמשת לבישול והגשה. .2 גובה של קומת גלריה נמוך מהנדרש בתקנות. הגובה הינו כמעט 2 מ'. .3 בקומת גלריה יש כיור ומדור עבודה אחד המשמש לכל סוגי המזונות, סכנת זיהום צולב. .4 נמדדו טמפ' גבוהה באזור המטבח. אין מיזוג, קיים אוורור בלבד. .5 סוגי הבשר שיש בעסק הן: בשר בקר, עופות וסוגים שונים של נקניקים ופסטרמות. לא קיימות עמדות עבודה מוסדרות וייעודיות בהתאם לנדרש. סכנת זיהום צולב. .6 אין הפרדה בין סוגי המזונות השונים במקרר. נמצאו קופסאות של עוף וכבד יחד עם קופסאות של סלטים שהוכנו בעסק. סכנת זיהום צולב.
כמו כן: .7 נעשית הקפאה של בשר טרי וטחון בניגוד למותר. .8 נמצאו שתי חבילות של כבד פג תוקף מ .1.6.2024 .9 חלק מהבשר המאוחסן במקפיא ללא תוויות מקורית. .10 לחומר שטיפת ירקות אין תאריך תוקף. .11 אין מים חמים בעסק. .12 חלק מהרטבים מאוחסנים בטמפרטורת החדר אחרי הפתיחה ולא במקרר בהתאם להוראות היצרן. .13 ירקות גלם מאוחסנים באזור הבישול במקרר תחתון של המעדנייה. סכנת זיהום צולב. .14 נמדדה טמפרטורה של 8.2 מע"צ במעדנייה במקום עד 4 מע"צ.".
לסיום מסרה: "15 לא הוצגו תעודות ווטרינריות. כמו כן, לא נמצאו/נשמרו תעודות וויטרינות בעסק כנדרש. דו"ח הביקורת מיום 10.7.24 מצ"ב כחלק בלתי נפרד מצו זה. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת הצו. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי, היועצת המשפטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה