כסף וצרכנות

מהפכת חנייה בחינם בישראל: זו העיר שמפנקת את הנהגים

רחובות מציגה: מהפכת החנייה החינמית לתושבים, יוזמה זו, שמטרתה להקל על התושבים ולעודד פעילות עירונית, מקיפה את מרבית אזורי העיר, למעט מספר אזורים ספציפיים כמו פארק המדע, פארק הורוביץ ובית החולים קפלן
מערכת ice | 
קנס-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
החל מהיום, תושבי רחובות יכולים לנשום לרווחה בכל הנוגע לחניית רכבם ברחבי העיר. על פי ניוז 08, עיריית רחובות השיקה תוכנית חדשנית המעניקה לתושביה הטבה משמעותית: שעתיים חנייה חינם בכחול-לבן מדי יום. יוזמה זו, שמטרתה להקל על התושבים ולעודד פעילות עירונית, מקיפה את מרבית אזורי העיר, למעט מספר אזורים ספציפיים כמו פארק המדע, פארק הורוביץ ובית החולים קפלן.
המהלך החדש מאפשר לכל תושב רשום ליהנות משעתיים חנייה חינם מצטברות מדי יום, בימים א' עד ה'. ההטבה גמישה במיוחד - ניתן לפצל את 120 הדקות היומיות למספר פרקי זמן לאורך היום, דבר המאפשר לתושבים לנהל את זמנם ביעילות רבה יותר. חשוב לציין כי ההטבה מוגבלת לרכב אחד בלבד לכל תושב, גם אם ברשותו מספר כלי רכב.

תהליך הרישום להטבה פשוט ונגיש. תושבים מוזמנים להירשם דרך אתר אגף התנועה של העירייה, שם יתבקשו למלא טופס ולצרף מסמכים מזהים כגון רישיון רכב, רישיון נהיגה, תעודת זהות וטופס ארנונה. לאחר אישור הבקשה, התושבים יקבלו הודעת SMS המאשרת את רישומם, כאשר ההטבה תיכנס לתוקף תוך 48 שעות. עבור תושבים שאינם מנויים על שירותי חנייה דיגיטליים, העירייה אף דאגה לפתרון בדמות רישום אוטומטי לשירותים אלו.
יוזמה זו מהווה צעד משמעותי בשיפור איכות החיים העירונית, ומדגימה כיצד רשויות מקומיות יכולות לנקוט בצעדים יצירתיים לטובת תושביהן. היא לא רק מקלה על הנטל הכלכלי הכרוך בחנייה עירונית, אלא גם מעודדת תנועה ופעילות במרכז העיר, דבר שעשוי לתרום לחיזוק המסחר המקומי ולשיפור חיי הקהילה. עם זאת, חשוב שהתושבים יהיו מודעים לכך שבתום שעתיים החנייה החינם, יחל חיוב רגיל עבור החנייה, ועליהם לתכנן את זמנם בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה