כסף וצרכנות

הבנק הטוב בישראל נחשף: בנק ישראל מפרסם את הנתונים

בדו"ח בוחנים ארבעה מדדים מרכזיים ולהלן הבנקים שזכו במקום הראשון בכל מדד: היחס בין חלקו של כל בנק בתלונות ובבקשות שטופלו על ידו בנציבות לבין חלקו במערכת. בשנת 2023, לאומי מדורג ראשון במדד, כך שחלקו בתלונות ובבקשות שטופלו בנציבות תלונות הציבור של הבנק ביחס לכלל המערכת וביחס לחלקו של הבנק במערכת היה הקטן ביותר
מערכת ice |  6
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
בדוח החדש של בנק ישראל בנוגע להערכת פעילותם של חמשת הבנקים הגדולים בטיפול בפניות הציבור, מפורסמים מדדים מרכזיים להערכת טיפולם של חמשת הבנקים הגדולים במחלוקות עם לקוחות וזאת מתוך מטרה להגביר את שקיפות הנתונים ולשם שיפור איכות הטיפול בתלונות הציבור.
בדו"ח בוחנים ארבעה מדדים מרכזיים ולהלן הבנקים שזכו במקום הראשון בכל מדד: היחס בין חלקו של כל בנק בתלונות ובבקשות שטופלו על ידו בנציבות לבין חלקו במערכת. בשנת 2023 - בנק לאומי מדורג ראשון במדד זה, כך שחלקו בתלונות ובבקשות שטופלו בנציבות תלונות הציבור של הבנק ביחס לכלל המערכת וביחס לחלקו של הבנק במערכת היה הקטן ביותר. בשנת 2022 – בנק מזרחי טפחות דורג ראשון במדד זה.

היחס בין חלקו של כל בנק בתלונות ובבקשות שטופלו בפיקוח על הבנקים לבין חלקו במערכת בשנת 2023 - בנק פועלים מדורג ראשון במדד זה, כך שחלקו בתלונות ובבקשות שטופלו ביחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים הוא הקטן ביותר ביחס לחלקו במערכת.בשנת 2022 – בנק מזרחי דורג ראשון במדד זה.
שיעור התלונות המוצדקות מתוך התלונות שהוכרעובשנת 2023 - הבנק הבינלאומי מדורג ראשון במדד זה בשיעור הנמוך ביותר של התלונות שנמצאו מוצדקות בפעילותו. בשנת 2022 - בנק מזרחי טפחות דורג ראשון במדד זה.
זמן המענה לתלונות הציבור בנציבות התאגידים הבנקאיים בשנת 2023 - בנק לאומי השיב לפונים לנציבות בזמן הקצר ביותר בממוצע, כך שכ-99% מהתלונות שהוגשו אליו נענו בתוך 30 ימים. בשנת 2022 – בנק הפועלים דורג ראשון במדד זה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בנק לאומי
    נאור 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז המינוי של חנן פרידמן למנכ״ל,היחס ללקוחות הוא מתחת לכל ביקורת-עובדה שהבנק קיבל הכי הרבה תלונות מלקוחות ושילם פיצויים של 24 מיליון ש״ח-זה מתחבר ליחס הרע והמשפיל של המנכ״ל הזה לעובדי הבנק.
    סגור
  • 3.
    יש פחות רע אין טוב
    ישראל 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מ נ ו פ ו ל י ם
    סגור
  • 2.
    הלוואה
    ויטלי סנדול 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ובכול זאת....עניים בישראל חייבים לקחת הלוואה ולעזוב את הארץ
    סגור
  • לא מאשרים הלוואות לעניים (ל"ת)
    יורגן זוכמיכמורגן 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בנק לאומי דרך פפר גרמו לי לנזקים כספיים
    רק לא לאומי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בנק לאומי דרך פפר גרמו לי בגלל תקלות להפסדים של אלפי דולרים בקניות ומכירות של מניות . הם מסכימים להחזיר לי רק אלפיים שקל מסכום הרבה יותר גבוהה בדולרי
    סגור
  • מה?
    מאיר 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש לי שם גם חשבון מה הנזקים?
    סגור