כסף וצרכנות

מהפכה בתחבורה: שת"פ מיוחד למשרדי התחבורה והתקשורת

עבודת צוות בינמשרדית צפויה לייעל פרויקטים הנוגעים לשני המשרדים ולקדם תהליכים באופן מהיר יותר, כשעל הפרק פרויקטים שנתיים בשווי 20 מיליארד שקלים
שירה יום טוב |  3
וויפי בתחבורה ציבורית-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
משרדי התחבורה והתקשורת הציגו למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן ולמנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש, את תוצאות עבודת הצוות הבינמשרדי, שפעל בשיתוף חברות תחבורה וספקי תקשורת הצוות הוקם במטרה להסדיר את כללי העבודה בתהליך תיאום פרוייקטי תשתיות בין שני המגזרים.
משרד התחבורה מקדם כיום פרויקטים בעלות שנתית של כ-20 מיליארד שקלים, הגדולים שבהם נכללים ברשימת עשרת הפרויקטים החיוניים המועדפים. בהתאם להנחיית השרה רגב לקיצור לוחות זמנים של פרוייקטי התשתית ובהתאם לחזונו של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי לתקשורת מתקדמת ונגישה בכל מקום בארץ, יש בעבודת תיאום התשתיות, עם ספקי התקשורת, חלק מרכזי בתהליך. תוצאות עבודת הצוות יאפשרו הסדרת כללי התיאום בין חברות התחבורה לספקי התקשורת, צמצום עלויות וזרוז תהליכים. 
במסגרת התהליך המשותף נוצרה מחויבות הדדית בין המשרדים והחברות, תוך ניהול שיח פתוח ו"יישור קו" מקצועי, שהינם קריטיים לעבודה המשותפת. הצוות גיבש שורה של הסכמות הנוגעות לשלבי העבודה השונים בתיאום תשתיות, בכל הנוגע להעתקת תשתיות ויצירת תשתיות תחבורתיות חדשות. 
אחד ההישגים הגדולים של הצוות המשותף הוא יצירת קטלוג אחיד ומשותף לספקי תקשורת, במטרה להגדיל את ההבנה בין המתכננים, להקל על הפקת האומדנים ועל יציאת החברות לביצוע מהיר. הקטלוג אחיד ומוסכם על כל חברות התקשורת, כך שתהיה שקיפות ואחידות בכלל התהליכים של העתקת תשתיות תחבורה.
במקביל לצוות הזה, פועל גם צוות עבודה נוסף לקביעת מחירון אחיד ומחייב לעבודות התקשורת. צוות המחירון אמור לסיים את עבודתו החשובה בקרוב ויציג אותה בפני הנהלות המשרדים. 
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "עבודת הצוות שהוצגה פה היא מודל לכל משרדי הממשלה כיצד להתנהל וליצור תיאום נכון ומשותף במטרה לייעל ולשפר את הליכי העבודה בין המשרדים. החל מהיום הראשון, זו מדיניות השרה רגב שהנחילה, לשתף ולהגביר את הביחד ולהוציא את הפרוייקטים כמה שיותר מהר. אני שמח ומברך על השותפות הבינמשרדית, אלו תהליכים שמשפיעים על יוקר המחיה ועל אזרחי מדינת ישראל, משחררים חסמים ומאפשרים לחברות השונות לעבוד בצורה יעילה וטובה. ישיבה זו מהווה ציון דרך חשוב, ומראה כי ניתן לשלב כוחות בין מגזר ציבורי למגזר פרטי, ובין חברות עם תפיסות עולם שונות, במטרה להצעיד קדימה את פרוייקטי התשתית החשובים של מדינת ישראל, וזאת תוך שמירה על תשתיות התקשורת שהינן תשתיות קריטיות. הדלת שלנו פתוחה ואיפה שאפשר לסייע אנחנו הראשונים".
מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "יחד בנינו מודל שיתופי בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי שניתן ללמוד ממנו. יצאנו לדרך להסרת חסמים לקידום התשתיות במדינת ישראל, קיצור וייעול תהליכים תוך הגדרת לוחות זמנים ברורים וצפופים, שמחייבים את כולנו.
"חברות התקשורת הן שחקניות משמעותיות בתיאום התשתיות וניתן לראות זאת בעלייה בנפח הפעילות. אני מצפה להמשך שיתוף פעולה וניכר כי העבודה המשותפת נושאת פירות ובעלת ערך למדינת ישראל, העולה בקנה אחד עם חזון שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי להסרת חסמים להקמת תשתיות ושיפור השירות הניתן לאזרחי ישראל. תודה לצוותים על העבודה המסורה והחשובה. יחד נמשיך להוביל קדימה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בלבלו אותם
    בלבלבלה 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלה בבלבבלה בלה בלה הלה לגנוב. להשחית לדקר בחה בלה בלה לגנוב ולשקר כלשהו
    סגור
  • 2.
    נתניה
    עילום שם 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה נהגים של תחבורה ציבורית לא נחשבים כעבד במגזר מגזר ציבורי ועוד דבר למה צריך את כול החברות אם כולם הם קבלנים של משרד התחבורה למה אין שם תחרות בשם דבר כולם משלמים את אותו שכר וכולם מקבלים לפי שלמטר של הקו
    סגור
  • 1.
    מושחתי ה 64 הבייתה
    עד 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השת"פ היחידי המתבקש ומייד זה יציאתם של שרי קירקס ה 64 ההזויים והמושחתים מחיינו הציבוריים. לכל יתר החיים , רק לאחר בחירות.
    סגור