תקשורת ומדיה

סלקום וקרעי מציגים מהפכה בעולם התקשורת: "בשורה צרכנית גדולה"

סלקום משיקה את רשת הסיבים האופטיים באזור הדרום עד אילת באירוע מיוחד בו נכחו בכירי משרד התקשורת וביניהם השר שלמה קרעי. במסגרת הפרויקט, סלקום פרסה רשת אופטית לאורך 250 ק"מ עד אילת, שמייצרת לבעלי כבלים תת ימיים וגופי תקשורת מובילים בעולם אלטרנטיבה לחיבורים הימיים דרך תעלת סואץ

מערכת ice |  17
טקס חנוכת הסיב (צילום איל סגל)
סלקום משיקה היום (חמישי) את רשת הסיבים האופטיים באזור הדרום עד אילת, באירוע מיוחד שבו נכח שר התקשורת שלמה קרעי. מלבדו, נכחו באירוע ההשקה גם  מנכ"לית משרד התקשורת, עינבל משש, ראש עיריית אילת אלי לנקרי ומנכ"ל סלקום דניאל ספיר. 
במסגרת הפרויקט, פרסה סלקום רשת אופטית לאורך 250 ק"מ עד אילת, אשר מייצרת לבעלי כבלים תת ימיים וגופי תקשורת מובילים בעולם אלטרנטיבה לחיבורים הימיים דרך תעלת סואץ, הנהנית כרגע מבלעדיות על החיבור בין המזרח ומערב.  בכך, הרשת החדשה מאפשרת חיבור מהמזרח ועד לאירופה במערב. 
עוד ציינה סלקום, כי הרשת החדשה מתחברת למעברי הגבול עם ירדן מצפון לדרום ומהווה למעשה הרחבה של רשת סלקום הקיימת היום לכל אורך המדינה, תוך פתיחת אפשרות לחיבור של חוות שרתים ותחנות נחיתה במיקומים אסטרטגיים בתוואי הסיבים החדש. 
אחד  ההיתרונות הבולטים ברשת הסיבים האופטימיים מתמקד באפשרות שיפור מהירות החיבור לתושבי הדרום ואילת. בכך, רשת הסיבים האופטימיים מספקת  יציבות תקשורתית לישראל. עם ההשקה, הודיעה סלקום ללקוחותיה העסקיים בעיר כי ישודרגו לרשת הסיבים החדשה. 
התשתיות אמורות לשמש בין היתר את ספקי התוכן והענן הבינלאומיים, מפעילי תקשורת וגופים שונים המעוניינים בשרידות לתשתיות הקיימות להם, תוך הפיכת מדינת ישראל והחיבור היבשתי שמציעה סלקום לצומת מעבר מרכזי להעברת מידע בקצבים גבוהים ולצומת חשוב לתעבורת תקשורת עולמית.
החיבור היבשתי שמציעה סלקום, נותן מענה לאתגרים מגוונים שחווים היום לקוחות בינלאומיים גדולים, בהם האיום החות'י לחיתוך הכבלים, שאף התממש בחודש פברואר האחרון. 
הייחוד ברשת החדשה שמשיקה סלקום הוא בסוג הסיב שפרוס לאורכה, העשוי מזכוכית מסוג Corning, הידוע באיכותו וביכולתו להעברת קצבים גבוהים יותר למרחקים ארוכים יותר- אלפי גיגות לאורך מאות קילומטרים. סלקום תהיה הראשונה והיחידה בארץ עם רשת סיבים שמורכבת מהסיב העוצמתי והמתקדם ביותר שקיים היום בשוק התקשורת.
שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, בירך על המהלך החשוב והדגיש: "פריסת הסיב היבשתי המתקדם של סלקום בין אילת לבאר שבע, המאפשרת חיבור יבשתי מאובטח בין אסיה לאירופה חלף כבלי התקשורת התת-ימיים בים האדום, היא נדבך נוסף במענה לאיומים במרחב. במקרה זה, באופן יוצא מן הכלל, המענה הביטחוני מביא איתו גם בשורה צרכנית גדולה של תחרות בשוק התקשורת הבינלאומי ושל השקעות בישראל כמרכז תקשורת עולמי". 
לדבריו של השר קרעי הצטרף דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "הצורך הביטחוני שנוצר בעקבות המלחמה, הביא אותנו להאיץ את הפעילות לטובת קידום השקת רשת הסיבים החדשה, על מנת להביא ללקוחות גדולים מהארץ והעולם אלטרנטיבה יבשתית אמינה, יציבה ומתקדמת עם הסיב האיכותי והמהיר ביותר".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    דחליל שקרע חוקים,דמוקרטיה,יושר,מוסר . (ל"ת)
    ש"ס.לכו.חר.די נוכלות 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    שוב הבטחות
    מומי 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכבת לאילת כבר על המסילה
    סגור
  • 12.
    רואים פה בתגובות את השמא0ל החמוץ שתמיד יהיה תלונות לא מ (ל"ת)
    חי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • חמוץ מתוק
    מומי 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממליץ לך לשוטט פחות בערוץ14 ופלץחות לשתות ערק סיבוני זה נותן הרגשת קיפוח
    סגור
  • 11.
    הכזבה
    יוני 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קרעי אתה הכזבה. מה קורה הערוץ ממשלתי מיצג את מרץ. למה אין יצוג לימין .למרכז.רק שמואל.תתביש שר תיקשורת בכאילו. אתה קשקשן
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    קרעי- ומה עם הדואר?
    ענת הופמן 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השבוע סגרת לצמיתות את סניף הדואר היחיד שנשאר בבת גלים חיפה.הסניף העמוס תמיד בבית חולעם רמבם.סניף שנדרש על ידי צוות בית החולים ואלפי הנכנסים בשעריו.מכתב ששלחתי בדואר 24 בתוך חעפה הגיע לנמען לאחר חודשיים ימים.הדואר לא מתפקד ואתה אחראי. פתח את סניף רמבם מיד ושקם את שירותי הדואר לאלתר.
    סגור
  • 9.
    אי אפשר
    אלי 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך אפשר לעבוד מול איש שכזה עם אמירות מזעזות שעד היום לא התנצל וביקש סליחה. "שילכו לעסאזל מי צריך אותם, נסתדר בלעדיהם" להזכירם את זה אמר שר שאולי היה חייל חצי שנה על טייסי חיל האוויר שהגנו עליו ועל משפחתו בעוטף. מתי תבוא ההתנצלות???
    סגור
  • 8.
    עלובים
    עד 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ככה זה שנבלה וטרפה חוברים...
    סגור
  • 7.
    קרעי נבלה מגעיל שזלזל בטייסי חיל אויר (ל"ת)
    יאקי 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 6.
    כבר שנים מחכים לחישמול פסי הרכבת
    אורה 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רגב הבטיחה תוך שנה. כבר 5 שנים ואין רכבת לכרמיאל בשישי ומוצ"ש. את הגליל הממשלה הזו הפקירה שנים רבות לפני ה7.10. רמאים לכו הביתה.
    סגור
  • תעתועים
    עד 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזמן הייתי מוכן לצפות בהם מחושמלים
    סגור
  • 5.
    אופטימיים רבימים
    אופטימיים רבימים 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח אופטי - אופטיים יחיד - רבים אופטיים - אופטימיים?(חיוביים?) רבים - רבימים?
    סגור
  • 4.
    קרעי מתי תלך לעזא..זל לאן ששלחת אותנו (ל"ת)
    שלום טורבון 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 3.
    תבדקו את החשבונות שלכם,
    זלמן 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחייבים את החשבון שלך ב3 ש, או בשקל, או בכל סכום ,,,, ביחד כל החשבונות זה מיליונים, אתה לא רוצה לשבת שעה ולבקש לבטל, וכך חודשים מוסיפים עוד ועוד,, והקופה של כל החברות מתנפח במליונים, פשוט נכנסים לכיסים של כולם, ואין כתובת להתלונן
    סגור
  • 2.
    משהו חדש, סיביים אופטימיים? הגהה?
    הרואה בחמוצים 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ידעתי שיש, סוף סוף האתר הזה מלמד אותי משהו
    סגור
  • 1.
    סיבים אופטיים סלקום
    עמי 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתחברים לעולם אבל בבאר שבע בתים פרטיים לא מחוברים.לא משתלם להם לעבור בית בית.הולכים לבנינים משותפים כבודה קלה.אז עניי עירך קודמים לחיבורים לעולם
    סגור
  • קרעי
    רונה חדד שגיא 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוף לביתך אפס
    סגור