מדדים ומחקרים

בזק, סלקום או פרטנר? ספקית האינטרנט הטובה בישראל נחשפת

״מדד האינטרנט הישראלי": האתרים YNET, מאקו, וואלה הם המובילים בישראל, קבוצת בזק מובילה את נתח השוק של ספקיות האינטרנט עם 30% , אחריה פרטנר וסלקום. דירוג ביצועים של ספקיות האינטרנט – מהירות ההורדה הגבוהה ביותר נרשמה בפלאפון (36.1 Mbps ) והנמוכה ביותר בהוט (30.7).
מערכת ice |  1
סיבים אופטיים (צילום shutterstock, vecteezy)
​״מדד האינטרנט הישראלי": איגוד האינטרנט הישראלי מפרסם את מדד תשתיות האינטרנט בישראל, העדפות הישראלים בצריכת מדיה והשימוש ברשת. 74% מהישראלים נתקלו בשיח אלים ברשת בשנה החולפת כאשר עלייה נרשמה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".
1 מכל 4 ישראלים מעיד כי קיבל תוכן מיני ללא הסכמה; האתרים הפופולאריים בישראל (הדירוג מבוסס על תעבורה לאתרי אינטרנט באמצעות דפדפן מנייד או מחשב ואינו כולל שימוש באפליקציות הייעודיות של האתרים)– YNET, מאקו, וואלה; קבוצת בזק מובילה את נתח השוק של ספקיות האינטרנט עם 30% , אחריה פרטנר וסלקום. דירוג ביצועים של ספקיות האינטרנט – מהירות ההורדה הגבוהה ביותר נרשמה בפלאפון (36.1 Mbps ) והנמוכה ביותר בהוט (30.7).

מהירות ההעלאה הגבוהה ביותר נרשמה בפלאפון (9.7 Mbps) והנמוכה ביותר נרשמה בהוט (7.6); עלייה במספר הישראלים שצורכים אינטרנט ביתי קווי באמצעות סיבים אופטיים – 45% ממשקי הבית בישראל לעומת 35% בשנת 2023; הדפדפן שבו הישראלים מעדיפים להשתמש לגלישה באינטרנט הוא של Google Chrome  בפער ניכר מכל היתר
"לצד התקדמות בחלק מהנושאים, שיפור בביצועי האינטרנט ועליה בהיקף השימוש בפלטפורמות מקוונות, המדד השנתי של האינטרנט הישראלי, מציב תמרורי אזהרה בעיקר בכל הקשור למוגנות מקוונת ולשיח ההולך ומקצין ברשתות החברתיות"
איגוד האינטרנט הישראלי חושף את מדד האינטרנט הישראלי השנתי, הממפה באופן מקיף את העדפות הישראליות והישראלים בצריכת מדיה ואת הרגליהם בשימוש ברשת. הדוח מספק תמונת מצב עדכנית ומפורטת של האינטרנט הישראלי בהיבטי התשתיות והביצועים, אתרי האינטרנט הפופולריים, הרגלי שימוש וצריכה של שירותים מקוונים כגון רשתות חברתיות ועוד.
המדד מסכם את השימוש באינטרנט בישראל במהלך שנת 2023 ותחילתה של 2024, על בסיס מדידות תקופתיות שבוצעו לאורך השנה על ידי איגוד האינטרנט וסקר ייחודי מקיף מראשית שנת 2024, הסוקר את מפת השימוש ברשתות החברתיות בישראל. המדד הנוכחי מתייחס באופן מיוחד לתקופת מלחמת חרבות ברזל והשפעותיה הנרחבות על האינטרנט הישראלי – החל מכניסה לאתרים ועד פגיעות ברשת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוכן דתי מצחין ללא הסכמה זה בסדר?
    איימי 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    6 5
    דיי עם הספאם הדתי והכפייה הדתית
    סגור