כסף וצרכנות
חצי שנה לרכבת הקלה בת"א: כמה נסעו בקו האדום?
הדנקל מציין שישה חודשי פעילות שהגיעו אחרי שנים של ציפייה ועמידה בפקקים, וכללו לא מעט תקלות וגם שגרת מלחמה. האם הרכבת הקלה שינתה את פני גוש דן?
חצי שנה חלפה מאז מאז השקת הרכבת הקלה בתל אביב, "הדנקל". למרות תקופה מאתגרת שברובה נצבעה כשגרת מלחמה, ולא מעט תקלות והשבתות של הקו, בחברת נת"ע מפרסמים הבוקר נתונים מעניינים על פעילות הקו האדום של הרכבת בששת החודשים הראשונים לפעילותה.
כ-9 מיליון נוסעים הספיקו לנסוע בקו האדום. מדובר בנתון הרחוק מהצפי המקורי, אך בנת"ע מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7/10 שהביא לנפילה דרמטית בביקושים עקב המלחמה. מגמה המצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה.
לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פלוס עבור תבל בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עולה כי 93%הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו- 95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה. בנוסף, עולה מהסקר כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון, ואת הנוחות.
כמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות הממוקמות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה. השימוש באפליקציות ורב קו דומה עם יתרון קל לרב קו.
ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות, כאשר נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בין השעות 06:30-09:00 ושיא אחר הצהריים בין השעות 14:30-19:00. ממצאים אלה מדגישים את תפקידה המרכזי של מערכת הרכבת הקלה בהקלת הנסיעות היומיומיות והגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים ביום.
בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00.
בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל ( במיל') ח"כ מירי רגב: "יותר מ 9 מיליון נוסעים מרוצים נסעו בקו האדום, מאז חנכנו את הדנקל , והיד עוד נטויה. מספרי הנוסעים בקו האדום עולים מאז ה7/10 באופן עקבי, ומעידים על חוסנה של החברה הישראלית גם בעת מלחמה. הרכבת הקלה הינה רק ראשיתה של המהפכה התחבורתית אותה מוביל משרד התחבורה, בתחבורה הציבורית, רכבות כבדות רכבות קלות, שבילי אופניים ועוד, למען העתיד התחבורתי של תושבי מדינת ישראל במרכז ובפריפריה. יש לנו במה להתגאות".
עוד ב-
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "הסקר משקף את המאמץ הניכר של נת"ע ותבל בחווית הנוסע בקו האדום, והציונים בקרב הנוסעים הם חד משמעיים. הפעלתו של הקו בשלמותו מיומו הראשון היוותה אתגר גדול, ועמדנו בו בצורה משביעת רצון. אנחנו ממשיכים לשפר ולטייב את השירות, בהארכת זמני השירות, קיצור זמן הנסיעה והעלאת התדירות, תוך כדי ייצוב כלל המערכות. זהו תהליך מתמשך ואני מודה לציבור הנוסעים על האמון. נת"ע ניתחה ומנתחת את התוצאות, מטמיעה לקחים בקווים הבאים ופועלת לשיפור חווית הנוסע ברכבת הקלה, שתהפוך בעתיד הלא רחוק לכלי הסעת ההמונים המוביל בגוש דן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה