קריירה ולימודים

מחאה מול בנק הפועלים: מה דורשים עובדי פועלים משכנתאות?

המחאות נערכו מול סניף רוטשילד בתל אביב וגם מול המשרדים ביהודה הלוי. כרגע, אין עבודה בכלל, שביתה מלאה של העובדים שלא מספקים את השירות ללקוחות עד שיגיעו להסכמות מול הבנק על מענק הפרישה והתנאים לסגירת הזרוע
כפיר אדר |  1
בנק הפועלים (צילום shutterstock)
אחרי שבשבוע שעבר עובדי חברת הבת של בנק הפועלים הודיעו על שביתה, כאשר 20 העובדים של פועלים משכנתאות סוכנות לביטוח, שנותנים שירות עבור מי שמעוניינים בביטוח למשכנתא, היום (ראשון) הם הגיעו למחות לאחר שהמו"מ לא התקדם.
ל-ice  נודע כי המחאות נערכו מול סניף רוטשילד בתל אביב וגם מול המשרדים ביהודה הלוי. כרגע, אין עבודה בכלל, שביתה מלאה של העובדים שלא מספקים את השירות ללקוחות עד שיגיעו להסכמות מול הבנק.
 
בין היתר הובהר כי: "הפער הוא בדרישות כדי להגיע להסכמות, פערים בתמורה שהעובדים אמורים לקבל בשנה הקרובה, אחרי שדברים ייחתמו הכל ייסתדר, כאשר הצדדים בישורת האחרונה. עברנו כברת דרך לטובת הבנק והסוכנות ואנחנו מצפים שהנהלת הבנק יעשו את הצעד לקראת".
הבנק לא מוכן בינתיים להתפשר על גובה התמורה, אבל לדעת ועד פועלים משכנתאות מדובר על תמורה נמוכה מאוד בצורה משמעותית. יש לציין כי הצדדים נמצאים בישורת האחרונה אחרי שנה של משא ומתן שחשבו שהם מתקדמים והם מקווים שאחרי הפיצוץ יחזרו אליהם מהבנק כי לקוחות נפגעים כרגע. ככל שישכילו לחתום על הסכם פרישה ראוי.
האפקטיביות של השביתה היא אי שירות לקוחות שמונים כעשרת אלפים לקוחות בסך הכל, אי עדכון הפוליסה ובכך להפעיל לחץ. מדובר במהלך שיכול לגרום לבנק  למבוכה מול המבוטחים ברמת השירותית. מאידך, הדבר עשוי להביא אי העברת כספים לחברות הביטוח.
 
קצת רקע על תולדות העימות בין הצדדים. לפני כשנה, הבנק החליט לייעל ולצמצם משמעותית את חברת הבת. ההסתדרות הסכימה לצמצום המאסיבי של חברת הבת, וכל המחלוקת היא לגבי שנת הפעילות הקרובה 2024 וכמה יקבלו העובדים המפוטרים כמענק פרישה. כרגע יש הסכמות בגדול בין ועד העובדים בראשות הדס בן דוד, אבל הפער הוא בישורת האחרונה.
בהודעה שנמסרה נטען: "המו"מ נקלע למבוי סתום- נציגות העובדים של פועלים משכנתאות סוכנות לביטוח נאלצה לפתוח בצעדים ארגוניים. פועלים משכנתאות סוכנות לביטוח, הינה חברה בת של בנק הפועלים, עוסקת מכירת ביטוח ללקוחות שנטלו מהבנק משכנתה וצריכים לרכוש ביטוח חיים וביטוח מבנה אגב הלוואת משכנתה.
עוד נטען: "לאור החלטת הבנק לשנות באופן משמעותי את אופי העבודה בסוכנות ולפטר את מרבית העובדים במהלך שנת 2024, מתנהל מו"מ על תנאי השימור בתקופה זו וסיום ההעסקה של כלל העובדים. בחודשים האחרונים נוהל מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים. נציגות העובדים הלכה כברת דרך ארוכה  לצורך החתימה על ההסכם הקיבוצי. עם זאת  נראה כי המו"מ נקלע למבוי סתום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    רונית 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים פרטים ביוטיוב ובפייסבוק
    סגור