קריירה ולימודים

אלביט מסתבכת: זה הפרויקט שנדרשה להפסיק מיידית

המשרד להגנת הסביבה דורש מחברת אלביט לעצור את עבודות חישוף הקרקע במתחם תעש השרון ממזרח להרצליה, עד לתיאום שלבי עבודות חקירת ושיקום הקרקע במתחם עם המשרד ועם ועדת התכנון האחראית על קידום התוכנית במתחם; עבודות החישוף פוגעות בהליכי חקירה ושיקום הקרקע המזוהמת במתחם
מערכת ice |  6
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
המשרד להגנת הסביבה דורש מחברת אלביט להפסיק את עבודות חישוף הקרקע במתחם תעש "צור צפון" מזרחית להרצליה, אשר לא תואמו עם המשרד ועם הגורמים הרלוונטיים, פוגעות בעבודות שיקום הקרקע המתוכננות במתחם ועלולות להחמיר את הזיהום בקרקע.
על פי נוהל שיקום קרקעות מזוהמות, יש להשלים סקר היסטורי ולבדוק את הצורך ב"זיכוי בטיחותי" של השטח על ידי גורמים מוסמכים כדי למנוע סכנה בטיחותית, לבצע סקרי קרקע וגז קרקע במקומות שניתן ורק לאחר מכן לבצע חישוף צמחייה מבוקר תוך מניעת מטרדים סביבתיים בדגש על מניעת זיהום אוויר. עבודות חישוף באמצעות כלים כבדים גורמות להפרה משמעותית של פני הקרקע, הרחבת השטח המזוהם, איבוד מידע חיוני והגדלה משמעותית של מספר קידוחי הקרקע שיהיה צורך לבצע.
 
לאור אלו, דורש המשרד להגנת הסביבה את הפסקת עבודות חישוף הקרקע לאלתר, ותיאום מלא של המשך העבודות במתחם. במקביל לדרישה מחברת אלביט, המשרד פנה לגורמים הרלוונטיים, בהם ועדת התכנון המשותפת לתוכנית מש-1, רשות מקרקעי ישראל, עיריית הרצליה ופקיד היערות במשרד החקלאות לבירור הנושא, במטרה להביא להפסקת העבודות באתר באופן מיידי.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "עבודות חישוף הקרקע במתחם נעשות ללא תיאום עם המשרד ועם הגופים הרלוונטיים, פוגעות בהליך שיקום הקרקע ועלולות לסכן את הציבור. אנחנו דורשים להפסיק את הפעילות באתר עד לתיאום מלא איתנו, ונעמוד על כך שכל פעילות על קרקעות מזוהמות המיועדות לשיקום יעשו בהתאם להנחיות גורמי המקצוע במטרה לשמור על הסביבה והציבור"
מאלביט נמסר בתגובה: "באתר מתבצעות עבודות חישוף קרקע, על ידי החברה כקבלנית משנה, עבור רשות מקרקעי ישראל, וזאת לצורך ביצוע דיגום קרקע  ושיקומה ע"י הרשות במסגרת מימוש החלטות הממשלה על פינוי מתחם תעש רמת השרון והסבתו למגורים. כל העבודות מתבצעות על פי דין ולאחר בדיקה כי קבלן המשנה פועל בהתאם לדרישות הרגולטוריות. בעקבות הפניות שהתקבלו, השעתה אלביט את ביצוע העבודות לצורך המשך תיאום הפעילות מול גורמי המדינה הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעלימים ראיות מבקשים להסתיר את הפשעים שלהם
    הצופה 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העיקר שהבכירים עשו מיליונים. אלביט חברה פושעת
    סגור
  • 3.
    לא יבנו שם
    766 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יבנו כי: אדמה מזוהמת לעומק רב. האזור יוגדר או מוגדר שמורת טבע. האזור קרוב מדי לים לפי חוק... במדינה שלנו הכל אפשרי.
    סגור
  • 2.
    מושחתים כולכם ביום פקודה נחסל אותכם (ל"ת)
    ממסד מושחת 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • שמורת טבע
    ??שחיתות 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זוהי שמורת טבע כי השתמרו בה צמחים אנדמים שלא קיימים בשום מקום אחר. הבעיה היא שהממשלה לא מוכנה להכריז על האיזור כשמורת טבע באופן רישמי ומעדיפה לבנות שם עיר שלמה.
    סגור
  • 1.
    אבא של סלימן ואבא של בעלה עבדו באלביט ניגוד ענינים
    אחמד 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 6
    גם אבא של סילמן איציק לוי וגם אבא של בעלה סילמן עבדו באלברט,יש כאן ניגוד ענינים
    סגור
  • אלביט חברה רדודה
    אא 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 6
    בחברה עובדים הרבה עובדים עם יכולות תוכנות המחשבה עסקית מהנמוכים שיש בתחום ההייטק רק בזכות אנשים בודדים בצוותים שם היא מצליחה לייצר את מה שהיא מייצרת
    סגור