קריירה ולימודים

הכור בדימונה בסכנה? מדעני גרעין בכירים מאיימים להתפטר

המדענים דנו בשבועות האחרונים בהתפטרותם האפשרית, אך לא הייתה פעולת מחאה קולקטיבית, וכל אחד מהמדענים יחליט באופן פרטני
מערכת ice |  6
הכור בדימונה (צילום ויקיפדיה)
מספר מדענים בכירים בוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית איימו להתפטר במחאה על הרפורמה המשפטית, כך דווח בשלישי ברשת 13, יום לאחר שהכנסת העבירה את החוק לצמצום עילת הסבירות. על פי הדיווח, המדענים נמנים עם כמה עשרות מומחים ש"אחראים לפיתוח היכולת הגרעינית של ישראל".
בנוסף נאמר כי המדענים דנו בשבועות האחרונים בהתפטרותם האפשרית, אך לא הייתה פעולת מחאה קולקטיבית, וכי כל אחד מהמדענים יחליט באופן פרטני. דיונים בנושא התקיימו בין המדענים, קודמיהם בתפקיד, ו-"ראשי הקהילה המדענית-צבאית בישראל", אך לא עם הדרג הבכיר בוועדה. 

הדיווח הזה מגיע על רקע דיווחים נוספים בשלישי, כי על רקע מכתבי הקצינים והטייסים על הפסקת ההתנדבות למילואים בשל חקיקת המהפכה המשפטית, גורמים בצה"ל מודים כי תהליך הפגיעה בכשירות הצבא כבר החל, ורק ילך ויתעצם.
הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, פנה לאנשי המילואים בסרטון מיוחד ואמר: ״אתמול היה יום של שיא בעוצמות המחלוקת בחברה הישראלית. בתוך הטלטלה הזו, על צה״ל מוטלת אחריות גדולה להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה. ימי מחלוקת ומשבר דורשים להדגיש את המשותף והמאחד - משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו. צה״ל נכון ומוכן לכל אתגר, זהו הציווי שלנו להבטחת קיום המדינה. כוח המגן של צה״ל מורכב מכל חייל, כל מפקד, במילואים ובסדיר, אשר פועלים יחד למטרה משותפת״.
עוד הוסיף הרמטכ״ל: ״עלינו לקרב את אנשי המילואים היקרים לנו מאוד שתרומתם לביטחון המדינה רבה. גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה״ל צריך אתכם. רק יחד נגן על הבית. נתאמן, נתכונן ונעשה ביחד. נבחר לעמוד איתן נוכח אתגרי התקופה המורכבת הזו. יש לנו אחריות רבה״.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חחחחחההה
    Q 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחההה בסדררררר !!! פראיירים המדינה, אם אני שר המדע אני מודיע למדעני הגרעין הללו שאם לא תשבו בשקט אנחנו נחשוף את השמות כולל השמות משפחה שלכם לעיני העולם ואז לכו תקבלו חסות והגנה ממדינות לבנון והחמאס, ואז נראה את אותם המדענים מתחילים להתבכיין עד דמעות חנוקות...
    סגור
  • 4.
    אל תאיימו. רוצים ללכת. לכו.
    פטריוט 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ממילא לא תמצאו עבודה בתחום שלכם.
    סגור
  • 3.
    לא צריך מדענים יש לנו את אמסלם הגאון מומחה הסייבר (ל"ת)
    משה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 2.
    על כל הכוחות הליברלים השואפים לדמוקרטיה להתאחד
    Hguy 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וללכת שלובי ידיים להחזרת הדמוקרטיה. אנחנו אחריכם מדעני הגרעין. אחרי צוותי האוירוכל האחרים המפסיקים את התנדבותם עד להחזרת הדמוקרטי במלואה
    סגור
  • אה, "הכוחות הליברלים"
    בן הינום 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אלה שמשתיקים ימנים בכל פלטפורמה שבה יש להם שליטה, מקדשים את דיקטטורת בג"ץ ומבעירים מדורות באמצע איילון ברגע שמי שנבחר באופן דמוקרטי מממש את הבטחתו לבוחר? עוד קצת מה"ליברליזם" שלכם ואבדנו.
    סגור
  • 1.
    ב אירן מאוד זקוקים להם (ל"ת)
    יעקב ל 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור