קריירה ולימודים

עמיר פרץ מפנק את עובדי התעשייה האווירית: כמה קיבלו בפסח?

עובדי התעשייה האווירית ואלתא קיבלו שי לחג בגובה 1,200 עד 1,300 שקל ומדובר באחת המתנות הגבוהות במשק. וגם: איפה קיבלו 2,850 שקל?
כפיר אדר |  4
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
למרות הרפורמה המשפטית והשיבושים הכלכליים שהמשק חווה, מסורת הענקת השי לחג פסח, נותרה חזקה. לפי סקר חדש שמפרסמת היום חברת וועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית חברתית של וועדי העובדים בישראל, נמצא כי 4 מיליון עובדים צפויים לקבל השנה את השי המסורתי לפסח, בתקציב כולל של למעלה מ-5 מיליארד שקל.
הסקר, שכיסה השנה יותר מ-2000 מקומות עבודה, מצא כי תעשיית השי לחג נותרה חזקה, וכי גם חברות ההייטק שחובות משבר, לא מוותרות ומעניקות לעובדים שי לחג לקראת פסח. סכום השי יעמוד השנה על 650-950 שקל בממוצע לעובד. אם כי, יש גם מקומות שנותנים פינוק בגובה 2,850 שקל לעובדים, כמו במפעלי ים המלח, המקום שהכי מפנק את העובדים לקראת החג.
 
עוד עולה מהסקר כי 40% מהעובדים יקבלו לחג מתנות מוחשיות, 35% תווי שי של רשתות מזון, 20% מהעובדים במשק יקבלו את השי באפליקציה ייעודית ו-5% מהעובדים יקבלו את השי במזומן ישירות לחשבון הבנק. על פי הסקר, ב-75% ממקומות העבודה ממומן השי לחג על ידי המעסיק. ב-7% ממקומות העבודה, ממומן על ידי ועד העובדים ו-18% במימון משותף של המעסיק וועד העובדים.
יעקב אלוש, מנכ"ל חברת וועדים מוסר, כי וועדי העובדים ממשיכים למשוך את שוק המתנות לפסח כלפי מעלה וכי גם חברות הייטק שבעבר ישתרכו מאחור, החלו ליישר קו ולהעניק לעובדים שי לחג בסכומים גבוהים. גם חברות הסטרט-אפ החלו לתת שי גבוה מבעבר בסכום ממוצע של 500-600 שקלים לעובד.
אלוש מוסיף כי הסקר נותן הצצה לרשימה הסודית של תקציבי השי לחג, כך שכל אחד יוכל להשוות מקומו אל מול סכומי השי שיקבלו עמיתיו במקומות עבודה אחרים. להלן נתונים ופירוט סכומי השי לחג מתוך סקר השי לפסח 2023 של חברת ועדים.
אבל איפה מקבלים את השי הגבוה ביותר? במפעלי ים המלח זוכים העובדים למתנה הגבוהה בישראל - 2,850 שקל. בטבע תעשיות מפנקים ב-1,500 שקל. עמיר פרץ מפנק את עובדי אלתא והתעשייה האווירית ב-1,200 עד 1,300 שקל בסך הכל.

 עובדי רותם אמפרט נגד, פריגת ורשות שדות התעופה עם 1,200 שקל לכל עובד. בחברת החשמל, ביטוח לאומי, צים ומקורות, מקבלים העובדים 1,000 שקל כל אחד. בתרכובות ברום 900 שקל, בבתי זיקוק לנפט, 850 שקל, ברכבת ישראל 800 שקל ובמקום האחרון נמל אשדוד עם 400 שקל בלבד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    א
    א 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שכחתם לציין שעובדי תעשייה אוירית לא מקבלים תווים בראש השנה, אז המתנה כאילו מתחלקת לשני חגים בשנה
    סגור
  • 3.
    כתבה לא מדוייקת
    עמנואל 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קראתי את הכתבה לגבי המתנות של עובדי תעשייה האווירית והדברים לא נכונים העובדים משלמים על המתנות של פסח והחברה רק מפרישה בסביבות 200 שקל וכל השאר זה כסף של העובדים
    סגור
  • 2.
    שי פסח לעובדי תעשייה אווירית
    גימלאי תע"א 04/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכל מי שלא יודע, קודם כל אין מתנות בחינם. ממשכורתו של כל עובד בתעשייה האווירית, מופרש סכום כסף המצטבר כל שנה לסדר גודל של שי פסח, כך שעובד תעשייה אווירית מקבל את זה בצורת שי פסח וגם משלם על זה מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות. עובדי תעשייה אווירית לא תמיד מתוגמלים על עבודתם הקשה וזה מתבטא באי קידום בדרגות ועוד. עובדי תעשייה אווירית ויתרו משכרם למען ייצוב התעשייה האווירית, מה שהביא את התעשייה האווירית לרווחים גדולים כעבור מס' שנים. עובדי התעשייה האווירית עובדים מספיק קשה, שי פסח זה סוג של תמורה ותחושה טובה. השי עדיין מגיע מעבודתם הקשה ומהרווחים שהמפעל הרוויח. היו שנים שעובדי תעשייה אווירית ויתרו על השי וגם על דמי הבראה המגיעים להם כחוק במסגרת הסכם קיבוצי, על זה העיתונות לא כותבת. אז די עם הקשקושים של העיתונות ועל סכום שי פסח המשולם לעובדים בכל המפעלים. אפמעביד לא נותן מתנה מטוב ליבו, זה מגיע לעובד.
    סגור
  • 1.
    האם זה מזרן קפיצים
    אייל סרוסי 04/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מצויין עניין הקפיצים.האם המזרן בנוי מקפיצים.
    סגור