קריירה ולימודים

עובדי אינטל בלחץ: כך מתכוונת החברה לקצץ משמעותית את ההוצאות

ענקית השבבים מתכוונת לקצץ מיליארדי דולרים מהוצאותיה בשנים הקרובות – אך בניגוד לחברות הייטק אחרות, נראה שהיא עושה זאת בדרך מעט שונה, שנותנת לעובדים הזדמנות להרגיש שהם עוזרים לה לשרוד את התקופה הקשה בלי להיאלץ להיפרד ממנה
יאיר מור | 
אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים (צילום Magma Images, shutterstock)
אינטל החלה בשבועות האחרונים במהלך הקיצוצים הענק שאמור לחסוך לה מיליארדי דולרים בשנים הקרובות, ולפי הדיווחים עובדים רבים מאוד צפויים להיות מושפעים מהמהלך – ולא כולם באופן הקשה שראינו בענקיות הייטק אחרות.
לפי שני דיווחים בגלובס בימים האחרונים, נראה שענקית השבבים מבצעת את הקיצוץ לא רק באופן מדורג יותר, אלא גם גמיש יותר: במקום לקבוע מספרי עובדים שיש לפטר, קיבלו חטיבות שונות בחברה יעדי תקציב שהן צריכות לעמוד בהם. הדרך לעשות זאת תלויה בהחלטתן – וחלקן בחרו, קודם כל, לא לפטר עובדים מהשורה, אלא להתחיל מניתוק קשרים עם ספקים חיצוניים ולהשאיר את העובדים השכירים לסוף, אם בכלל.
אך גם כאשר נאלצים בחטיבות לקצץ גם בעובדים השכירים, הם לא בהכרח מפוטרים: המוני עובדים מקבלים הצעות כגון יציאה לחל"ת מוגבלת בזמן, כדי לחסוך לחברה כסף בחודש האחרון של השנה מבלי להיפרד ממנה; לצאת לחופשות ארוכות בתשלום מופחת, במטרה דומה; או לפרוש מרצון, תמורת פיצויים נדיבים כמובן, אך לחסוך לחברה להמשיך לשלם להם משכורת או להיאלץ לפטר אותם אם התפקיד שלהם חשוד כפחות קריטי בתקופה הזו.
בישראל פיטרה החברה לאחרונה כמה עשרות עובדים, המהווים פחות ממחצית האחוז ממצבת עובדי החברה בישראל, המונה קרוב ל-14,000 איש. אך לפי גלובס, רבים אחרים קיבלו את ההצעות לחופשות או פרישות. עם זאת, עובדי הייצור לא קיבלו הצעות כאלה – משום שבתחום הזה לא מעוניינת החברה לקצץ, לאור כוונתו של המנכ"ל, פטריק ("פט") גלסינגר, להפוך אותה לחשובה עוד יותר עבור עתיד החברה על ידי הרחבת הייצור משבבים של אינטל עצמה לייצור גם של שבבים שעוצבו על ידי מתחרות.
תוכנית הקיצוצים של גלסינגר הבטיחה למשקיעים לחסוך לחברה ב-2023 כ-3 מיליארד דולר, בשנה הבאה בערך כפול מכך וב-2025 קרוב ל-10 מיליארד דולר. סה"כ מקווה המנכ"ל להגיע לחיסכון של עד 20 מיליארד בשלוש השנים הקרובות.
כזכור, עד כה לא הצליחו תוכניותיו של גלסינגר להציל את החברה מהמשבר הכלכלי העולמי, והיא רשמה ירידה של כמחצית במחיר המניה במהלך השנה, ובדו"ח האחרון נאלצה להוריד את תחזית ההכנסות השנתית שלה בכ-10 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה