קריירה ולימודים

המפכ"ל יפוטר? גמלאי המשטרה זועמים ומאיימים בתביעת דיבה

בעקבות זעמם של גמלאי משטרת ישראל על מתנת החג המעליבה הם דורשים לפטר את המפכ"ל. תגובת דוברו של המפכ"ל רק ליבתה את הלהבות והם מאיימים בתביעת דיבה
מערכת ice |  5
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
אתמול סיפרנו לכם על זעמם של גמלאי משטרת ישראל על מענק חגי תשרי שקיבלו על סך 150 שקלים בלבד. במחאתם כינו את המענק "לעג לרש" והגדילו לעשות והחזירו את ה-150 שקלים דרך אפליקציית הביט. דוברו של מפכ"ל המשטרה, ברוך הניג, החליט להגיב לתגובתם וכן לקריאות לפטר את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

"אותם אנשים מנהלים כעת קמפיין שיקרי על השי שיינתן לגמלאים לרגל חגי תשרי", כתב הניג וניסה לדייק את העובדות, "לא יזכירו לכם שהשי השנה כבר ניתן בפעימה אחת לכולם – 600 שקלים שקיבלנו בפסח. יצאה על כך איגרת ראש אמ"ש, שי נוסף השנה פשוט לא היה מתוכנן. לא יאמרו לכם שלאחר השי של פסח קיבלו הגמלאים בחודש יוני כ-470 שקלים נוספים והפעם מקרן רווחה לגמלאים. זו קרן שמיועדת לאירועי רווחה לגמלאים ובמשטרה בוחרים בשנים האחרונות להעניק את הכסף כמענק כספי לכל הגמלאים, גם לא ידגישו בפניכם שהשי לחגי תשרי לא היה מתוכנן כלל והוא ניתן בעקבות בהחלטה של המפכ"ל, לפנים משורת הדין ולמרות שהשנה ניתן כאמור כל השי בפעימה אחת".
הניג המשיך וכתב "עלותו הכוללת של השי הקרוב בחגי תשרי היא 15 מיליון שקלים שהחליט המפכ"ל להסיט מתוכניות אחרות במשטרה לטובת מתן המתנה. כשבחן המפכ"ל את גובה השי שיעניק, התברר לו שהוא מוגבל על ידי החשב הכללי וזאת לאור השי שכבר ניתן בפסח. כשהבין המפכ"ל שהוא לא יכול לתת 400 שקלים לגמלאים הוא החליט להעניק 150 שקלים לכל המשרתים בשירות חובה, שח"מ ולוחמי מגב. תראו לי באיזה ארגון זה קורה", הוא לא שכח לעקוץ את מחאת הגמלאים ב"'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'".
תגובתו של הדובר המשטרה לא עבר בשם אצל יוזמי המחאה. אושרה אסף ועופר אשקורי מהוועד לזכויות השוטרים הגיבו כי "דובר המפכ"ל עושה שימוש ברשת החברתית הרשמית של משטרת ישראל נגדנו והוא מלין בפוסט עלינו ועל אחרים שאנחנו מחפשים עוד לייק", הם המשיכו ואף עדכנו כי הם מתכוונים להגיש תביעה דיבה כנגדו – "ההודעה הזו שפורסמה בקבוצה הרשמית של משטרת ישראל כולה מסולפת, לא נכונה ורצופה שקרים וחצאי אמיתות, והיא בבחינת דיבה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גילוי נאות
    גמלאית מ"י 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גילוי נאות, זה לא 50 שקלים המשמעות הרבה, הרבה מעל מיליון שקלים.....
    סגור
  • 4.
    גילוי נאות
    גמלאית מ"י 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב, "קרנות" לא רשאית לממן מכספי העמיתים את הוראת חשכ"ל המדינה, בשום מקרה, גם אם הסכומים נמשכו לא ישירות מארנקם של העמיתים. במקרה הזה הסכום 50 שקלים נמשך מכל אחד ואחד, עקרון נוסף, רשאית הייתה המשטרה גם ליתן לגמלאים מעבר להנחיות מנכ"ל, לא אפרט מאיזה תקציב, אבל יכולה גם יכולה..... במקום זאת בחרה להלבין ולבזות את כבודם של הגמלאים, לטעמי אך ורק מחוסר רגישות אדם, משכך אלפים מהם בעלבונם החזירו ב"ביט" את המענק המשונה למפכ"ל או גם לכבוד ראש אמ"ש..
    סגור
  • 3.
    הסבר מחדש
    גמלאית 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסבירה מחדש, עדכון חשכ"ל או הוראות מנכ"ל, קבעו שסך השי השנתי לגמלאים הוא 750 שקלים, בחג פסח 2022 הגמלאים קבלו על חשבון השי השנתי סך של 550 שקלים + "מענק קרנות" שזה מענק מכספם הצבור, ששילמו במשך השנה לעמותת "קרנות" מדובר במענק פטור ממס. מכאן שהגיע לכל גמלאי סך 200 שקלים לפי הוראות חשכ"ל (ראו תקשי"ר המדינה) טעה המפכ"ל או מי בשמו, כאשר כלל בסכום הזכאות את "מענק קרנות" , כי לא ניתן לשלם מענק מדינה מכספיי הגמלאים בעצמם. אנחנו ממתינים להודעת תיקון ........ מטעם כבוד המפכ"ל
    סגור
  • 2.
    לא דובים ולא יער בבקשה לא לבלבל את המוח
    גמלאית 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא דובים ולא יער, מה הכתב מקשקש, מי בלבל לו את המוח? מדובר בכלל בעדכון הוראות מנכ"ל, כלומר חשכ"ל, את תקשי"ר המדינה בדבר מענקים לשנת 2022, מתברר שיש להשלים לכלל הגמלאים את המענק לסך 750 שקלים לקראת ראש השנה. טעה המפכ"ל כאשר סבר שהסכום שקבלו הגמלאים בחג פסח 2022 הוא 600 שקלים, שכן בסכום זה היה כלול "מענק קרנות" שהוא מכסף צבור ששילמו הגמלאים ממשכורותיהם במסגרת חברותם ב"קרנות השוטרים" לראיה כסף זה בכלל פטור ממס (אינו מתנה חייבת במס כי הוא משולם משכר העמית) משכך אין המפכ"ל רשאי להזדכות ולטעון שכביכול שולם לגמלאים 600 שקלים ע"ח מענק "חשכ"ל", כי מדובר בכספיי משכורות הגמלאים. בשל הטעות המשונה שעד היום טרם תוקנה, כעסו הגמלאים, בצדקתם.
    סגור
  • 1.
    אינכם מפרסמים משום מה, אז אני מסבירה בפעם האחרונה
    גמלאית מ"י 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אינכם מבינים אסביר לכם בשלישית, אני דוברת אמת. במסגרת הסכמי השכר המשטרה המשטרה מחויבת להתנהל על פי הוראות מנכ"ל (או חשכ"ל) למשטרה אין פטור מחובה זו, ומי שאומר לכם אחרת טועה ......... בשלושה לחודש אוג. 2022 פרסם מנכ"ל (חשכ"ל) עדכון בדבר מענקי חגים לשנת 2022 (שנה זה מינואר עד דצמבר) בשקלול המגיע לגמלאים נפלה טעות מביכה, אפילו תוכלו לאות באגרת ראש השנה של המשטרה ששם כתוב "מימון קרנות" (???) "קרנות" לא יכולה לשלם את כספי הגמלאים בחזרה לעצמם ולטעון שזהו מענק מדינה. מי שעשה את הטעות, אין לי מושג מי הוא, אבל לגופו של עניין כסף שגמלאי קבל כמענק קרנות (שזה כסף החזר ממה ששילם לעמותה מתלושי משכרותו) לא ניתן לשנות את הגדרתו "ממענק קרנות" שהנו מענק פטור ממס, ל- "מימון קרנות" כפי שהופיע באגרת ראש השנה וגם כפי ששוקלל, ולטעון שכביכול זו מתנת המדינה לנו ??????
    סגור